A miskolci tömegközlekedés közös ügy – Javában zajlik az MVK Zrt. átvilágítása

 

 

A miskolci tömegközlekedés jelenlegi állapotáért a legnagyobb felelősség az előző, fideszes városvezetést terheli, akik éveken át nem fizették ki az MVK Zrt. számára a cégnek járó támogatást, így többmilliárdos hiányt halmozva fel, amely lehetetlenné tette nemcsak a szükséges fejlesztéseket, de sok esetben a műszaki karbantartást és a személyi, illetve a járműállomány megőrzését, bővítését is.

 

Ezt a megörökölt helyzetet súlyosbította, hogy a pandémiára hivatkozva a kormány súlyos milliárdokat vett el a várostól. Tette mindezt olyan helyzetben, amikor a világjárvány miatt amúgy is sok városi, elsősorban turisztikai, kulturális cég kényszerült teljesen leállni, emiatt pedig komoly bevételektől esett el Miskolc, a kormány adókat, parkolási bevételeket vont el, és gyakorlatilag reménytelen helyzetbe sodorta a hazai önkormányzatok többségét.

 

Miskolc város vezetése ennek ellenére is erején felül teljesítve dolgozott azért, hogy a működésképtelenség határára kényszerített MVK Zrt. ne omoljon össze, a városi tömegközlekedés ne álljon le, járjanak a buszok, villamosok, és a lehetőségekhez mérten az utazóközönség igényeit a legnagyobb mértékben ki tudják elégíteni.

 

Nem titok, és természetesen a városvezetés is tisztában van azzal, hogy az MVK Zrt. hihetetlenül nehéz helyzetben van, rengeteg munka és rengeteg erőfeszítés kell még a jelenlegi menetrendek és járatszerkezet fenntartásához is. A város vezetése azonban továbbra is elkötelezett a tömegközlekedés ügye mellett, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a cég szolgáltatásait javítani, fejleszteni tudja, és hogy a menetrendeket hosszú távon is sikerüljön az utazási igényeknek megfelelően átalakítani.

 

Éppen ezért a Velünk a Város frakció tudomásával és jóváhagyásával, Badány Lajos alpolgármester kezdeményezésére hetek óta zajlik az MVK Zrt. átfogó, részletes átvilágítása, amelyen jelenleg is két külsős cég dolgozik egyszerre. Badány Lajos már korábban is egyértelművé tette, hogy felül kell vizsgálni a közlekedési vállalat szervezeti felépítését, fel kell tárni az ott meglévő esetleges belső erőforrásokat, és azokat indokolt átcsoportosításokkal a lehető legtakarékosabb gazdálkodás szolgálatába állítani, mindez pedig természetesen strukturális átszervezéssel is járhat.

 

A városvezetés tudja, szükséges a jelenlegi vonalhálózat átalakítása is, annak érdekében, hogy az utazási igényeket maximálisan, de költséghatékonyan ki lehessen szolgálni. Ennek része kell, hogy legyen a járatok pontosabb, precízebb összehangolása is, a gépjárműállomány optimálisabb, és az utazóközönség számára is megfelelő kihasználása érdekében.

 

Miskolc város vezetése hisz abban, hogy a miskolci tömegközlekedés nem eshet áldozatául sem politikai játszmáknak, sem személyes sérelmeken, érdekeken vagy célokon alapuló hecckampányoknak. A miskolci tömegközlekedés mindannyiunk közös ügye, csakúgy, mint az, hogy a jelenlegi nehéz körülmények között is a legtöbbet tudjuk kihozni a rendelkezésre álló erőforrásokból, hiszen ez mindannyiunk, ez minden miskolci közös érdeke.