Emeltem az adrenalin szintemet – fejjel mentem a nyitott kapunak – az Auchanban sem lacafacáznak –  a vevőnek van igaza akkor is ha otthon felejtette

Idáig azért volt a Lidl áruház a kedvencem, mert ott nemcsak jó minőségű masszív dobozokat adnak – csak úgy ajándékba. Ráadásul itt, ha valami elromlik és bemutatom, a blokkot nem lacafacáznak, rögtön visszaadják a pénzt vagy cserélik a terméket. Gálánsak és nagyvonalúak.

Újabban a favorit listámra az Auchan is befurakodott. Különösen az utóbbi hónapok során. A közelmúltban és ma is volt egy kifogásom egy jogos reklamációm, amire már a pénztártól a vevőszolgálatig keményen gyúrtam. Készültem a verbális csatára, emeltem az adrenalin szintemet, és mint tudatos vásárló, aki betéve ismeri a jogait készen álltam a vitára.

Tudják egy öreg nyugdíjasnak is kell a sikerélmény. Egy olyan apró öröm, hogy igazam tudatában érvényt szerezzek a jogaimnak. Megszoktam, ebben az országban szocialízálódtam így alig akarom elhinni, hogy egyszerűen szép emberi szóval, barátságosan európai módon is rendezhetők a vásárlói reklamációk. Nem küldenek, a fogyasztóvédelemhez nem kérik, hogy magam postázzam az árut a minőségellenőrzési központba, hanem csak úgy a világ legtermészetesebb módján rögtön kártalanítanak.

Egy hónappal ezelőtt derült ki, hogy az Auchanban tavaly megvett elektromos kerékpárnak már az eladáskor sem volt helyi szervize. A vevő szolgálatos hölgy egy napon át telefonált a kedvemért, hogy kiderítse, hol lehetne garanciában megjavítani a bicajt. Nem akartam elhinni a gyártók Mohácsról küldtek egy autót, hogy elvigyék a szervizbe.

Illusztráció – a mohácsi masina is hasonló. Megjegyzem tavaly még egy ilyen kettőszáz ezer forint volt – az idén legalább 30 százalékkal drágább. A szankciók és a háború miatt…?

Ma is felsültem – a pénztárnál vettem észre, hogy a kiválasztott pólómat cirka négyszáz forinttal drágábban blokkolták le. Hiába mutattam, hogy rajta van az eredeti ár, a hölgy a kód alapján számlázott.  Kapaszkodjanak meg, a vevőszolgálatnál azonnal megértették mi a gondom – választhattam a különbözet visszafizetése vagy a visszáruzás közül.

S, ne, hogy már ne bosszankodjak, ha már erre sóvárgok. Ugyanitt vettem egy olyan hagyományos Nokia mobilt, nyomógombosat, amelyet csak itthon bontottam ki – nem helybe fogyasztásra kellett – s kiderült nem töltődik. Reggel korán már ott leszek, hátha kicsikarhatok egy kis vitát.  Remélem lesz valaki a műszaki osztályon, mert ma éppen félórát keresgéltem egy eladót. Nem egyedül. abban is bízok, hogy nem a szervizbe küldenek, hanem ott helyben kicserélik. Ha így lesz, még ott töltőre teszem. Azt már tudtom, hogy olyan aprósággal, mint a számok áttöltésével nem vacakolnak.

Ebben nincs semmi üzlet…