Törölték a példátlan hároméves világkörüli luxushajóutat, mert nem találtak hajót
A reményvesztett utasoknak most lett három szabad évük.

Azt gondolnánk, hogy ha szervezünk egy három éven át tartó világkörüli hajóutat, akkor az lenne az első, hogy beszerzünk egy hajót – véli, nem alaptalanul, a New York Times.

De nem így a Life at Sea Cruises, ami miután márciusban meghirdette és hónapok óta költ marketingre, hogy jelentkezzenek a nem mindennapi útjukra az utasok, most hirtelen bejelentést tett.

A honlapon még most, szerdán is hirdetik a szervezők az utat az MV Lara hajóval, amellyel olyan úticélokat vesznek célba, mint a Machu Picchu, a kínai nagy fal, a gízai piramisok, a Tádzs Mahal.

weboldal szerint az Isztambulból induló út, a Földközi-tengeren, majd az Atlanti-óceánon keresztül átmegy Amerikába, azt megkerüli, 2024 augusztusában Ázsiába is ér. Innen át Ausztráliába, a déli területekre mennek és Indiába. Ezzel és Indiával telne a 2025, majd 2026-ra maradna Afrika és Európa.

38 és 98 ezer dollárba került volna évente, ez úgy 13-33 millió forintot jelent, vagyis egy párnak úgy 78 millió forintba kerülne, ami nem is vészes sok másik luxusúthoz képest.

De inkább a hossza a különlegessége, a világ egyik leghíresebb hajójával Queen Mary 2-vel is három hónapos a leghosszabb világkörüli út.

Ugyanakkor egy figyelmesebb potenciális utazónak feltűnhet, hogy november 1-én kellett volna útnak indulniuk, és a még szemfülesebbek azt is megtalálhatják, hogy a hajót, eredeti nevén AIDAaurát megvette november közepén egy cég, ami nem a Life at Sea Cruises, hanem a Celestyal.

Az eladást követő napon, november 17-én jelentette be a Life at Sea Cruises, hogy nem lesz az útból semmi.

A társaság anyavállalata, a Miray Cruises a CNN-nek azt nyilatkozta, hogy nem engedhették meg maguknak azt a 40-50 millió dollárt, amit a hajóért kértek, és hogy befektetők léptek vissza a közel-keleti helyzet miatt.

A cég szerint az MV Lara 1266 utast tudott volna befogadni, a helyek 80 százaléka már le is volt foglalva, bár a foglalási rendszerben nagyjából a helyek fele tűnt szabadnak hétfőn. A szervezők, akik az eredeti indulást november 11-re, majd november 30-ra tették át, és aztán mondták le, azt állítják, hogy kinéztek egy másik hajót is, de az túl kicsit lett volna.

A CNN-nek sikerült beszélnie utasokkal is – akiknek a vállalat azt ígérte, hogy februárig részletekben visszafizetik az előlegeket –, és hát nem érzik most túl jól magukat, hogy hirtelen három évnyi programjukat mondták le.

Mindenesetre az is figyelemre méltó, hogy márciusban még mennyit változtak a részletek, mint így az út előtt, pontosabban annak lemondása után tudni róla.