Hatalmas sikert tudhat a magáénak a Borsod vármegyei márkakereskedés: Magyarországon egyedülálló módon, immár második alkalommal nyerte el az Év márkakereskedése címet.
Elképesztő elismerés ez, hiszen 2021 után 2023-ban is a legjobbnak bizonyult a Mercedes-Benz Miskolc, megelőzve ezzel számos nagy, több évtizede a piacon lévő Mercedes-Benz márkakereskedést.
Az elismerésről és sikereik titkáról Balogh Józsefet, a Mercedes-Benz Miskolc ügyvezetőjét és Fekete Károlyt, a márkaképviselet vezetőjét kérdeztük.
Balogh József: – A Mercedes-Benz Hungária Kft. – az importőr – számos szakmai szempontot és tényezőt vett figyelembe, és pontozott minden márkakereskedésnél az elismerés odaítélése előtt.
Az egyik legfontosabb ilyen szempont például az ügyfelek elégedettsége, amely évek óta a legmagasabb kereskedésünkben – ezért már 2017-ben is nekünk ítélte az importőr az Ügyfél-elégedettségi díjat.
Ugyancsak fontos tényező volt az értékesítési számok arányainak növekedése az előző évhez képest: a személyautó- és a transzporter üzletágban egyaránt – ebben is mi teljesítettünk tavaly a legjobban. Erősek voltunk az xEV – tehát elektromos és hibrid autók – eladási arányának növekedésében is.
Tavaly több mint 500 autót értékesítettünk. 285 új személyautó, 200 kishaszongépjármű és közel 70 kiváló minőségű használt autó talált nálunk gazdára.
Fekete Károly: – Az importőr értékelésében márkaszervizünk kiemelkedő teljesítménye is nagy szerepet játszott, hiszen több mint 6500 gépjárművet javítottunk a tavalyi évben.
Az eladott autók száma mellett egy másik értékesítési területen, az alkatrész-forgalmazásban is kiemelkedő eredményt értünk el. Ez pedig annak köszönhető, hogy nem csak helyben használjuk fel a gyári alkatrészeket, hanem sok olyan javítóbázist is kiszolgálunk, ahol van igény a magasabb minőségre.
2023-ban már kiemelkedő jelentőséggel bírt a márkakereskedések minőségi megítélésénél az új világszínvonalú szalonkoncepció kialakítása, melyet MAR20X-nek hívnak. Az új irányvonal lényege, hogy ügyfeleinknek egy olyan szalonélményt kínáljunk, amely ügyfélközpontú értékesítési és szervizfolyamatokkal egyesíti a belső és külső dizájn modern luxusát, annak érdekében, hogy egy kellemes környezetet teremtsen, amely kiemeli járműveink szépségét és funkcionalitását. Az új épületkomplexum közel 3600 négyzetméteren fog elterülni, kiemelt munkakörülményeket biztosítva kollégáink számára. A projekt költségvetése eléri a 3 milliárd forintot, melynek harmada önerő, a többi pedig banki finanszírozás.
Összességében tehát elmondható, hogy az értékelésben mennyiségi és minőségi mutatók is szerepet játszottak, melyekből a Mercedes-Benz Miskolc 2023-ban is kihozta a maximumot.
Balogh József: – Nagy öröm számunkra, hogy ismét a legjobbnak mondhatjuk magunkat!
Idén már 8 éve, hogy újraindítottuk a Mercedes-Benz miskolci történetét, és azóta folyamatosan azért dolgozunk, hogy az elvárásoknak megfelelően, a lehető legnagyobb mértékben tudjuk képviselni a márka értékeit, és kiszolgáljuk az ügyfelek igényeit. Lehet, hogy közhelyesen hangzik, de mi hiszünk abban, hogy a kemény munka mindig meghozza a gyümölcsét. Ezért vagyunk másodszor is az év márkakereskedése, és igyekszünk továbbra is a legjobbak között maradni.
Az autóipar jelenleg is fontos változásokon megy keresztül, melyeket különböző tényezők, például az elektrifikáció és a digitalizáció vezérelnek.
Az idén megnyíló modern márkakereskedéssel egy még magasabb szintre lépünk, tovább emelve a kelet-magyarországi régió színvonalát, megerősítve gazdasági helyzetét.
Mi hiszünk Borsodban,
hiszünk Miskolcban!