Támadás a dízel ellen – miért most és kinek jön jól ez a botrány –  a régi titok botránnyá gömbölyítve  -nem húzták meg rendesen

Mintha ma lett volna. ünnepélyesen átvettem az új Passatomat, rendszáma KBD 622 volt a forgalmi rendszáma. A régi Audi hatosomat cseréltem egy szerényebb dízel kocsira a hejőcsabai Autósolnál. Járt hozzá egy üveg bor és a visszapillantó tűkőrön valami szellemes szövegű kis tábla függött: mától én vagyok a Te autód… Talán a Csabai patikánál járhattam amikor az első futómű irányából éktelen csörömpölés hallatszott. Tudtam, hogy semmi se tarthat örökké, óvatosan vissza gurultam, reklamálni. Kiderült, hogy az újonnan felszerelt téli gumis kerekeket nem húzták meg rendesen.  Elfelejtették.  Eszembe se jutott, hogy szándékos kicseszés áldozata lennék. Szóval így kezdődött az első találkozásunk.  S minden jó ha vége jó, ettől kezdve eldöntöttem a dízel kocsiknál nincsen jobb. Vajon tévedtem e?

Most is egy dízelt nyüvők, s lekopogom, hogy probléma egy szál se. Hogy a nagy világban és a nagypolitikában most egy szervezett támadás indult a német autóipar ellen az nem lehet véletlen. Hiszen ha visszagondolok erre az első Passatomra eszembe jut, hogy egy hónapig nem kaptam hozzá zöld kártyát. Állítólag azért mert valami szoftver hiba miatt nem tudták bemérni az emissziós értéket. Az is beugrik, hogy az akkori közlekedési hatóság nagyon elnéző volt, nem is nagyon erőltették az akkor még kötelező zöld kártyát. Elnézték, hogy a forgalmi engedélyek kiadásakor ez még hiányzott. Utólagosan pótolták.

Hogy mi lehetett a háttérben és mi zajlott a kulisszák mögött ma már könnyű rekonstruálni.

A környezetvédők, a politikusok, a zöldek egy jobb világot álmodnak. Egy autó nélkülit, amelyben nincs kipufogó gáz csak tiszta oxigén. Leszarják, hogy mennyire képes a technika kiszűrni a motor ártalmas gázait. Ők mennek előre mint  a cserkészek és folyamatosan faragják a megengedhető ártalmas anyagok kibocsájtásának értékeit. Tehetik ész nélkül. A konstruktőrök igyekeznek, de a fizikai törvényeket nem képesek áthágni. Nincs más lehetőségük mint a manipuláció. Nem szép, nem jó, de nincs más kiút. Így aztán kitalálták, hogy olyan autókat készítenek amelyek ellenőrzéskor ózont pumpálnak a világba. csak annyi kell, hogy amikor kinyitják a motorháztetőt a komputer beindítsa szélhámos programot. Tuti, hogy ezt a technikát mindenki ismerte a szakmában, ugyanezt a trükköt alkalmazta az össze nagy autógyár. Nemcsak a Volkswagen. Majd egyszer csak valaki megsértődött, valaki kitálalt mert az érdekei úgy kívánták és kikerekedett egy világra szóló botrány. Fogadjunk, hogy mint minden  más szabadalmat ezt is már régen lekoppintották egymástól a nagy autógyárak. Mindannyian benne vannak a buliban és ezért hallgatnak mint az a bizonyos barnaság a fűben.

Szerintem mindenki tudta, hogy mennyi tömény  nítrogénoxíd kereng a levegőben. Nekem már csak az a nagy kérdés, hogy ez a botrány miért éppen most robbant ki. S miért Amerikában. Hogy, hogy az európai szakújságírók nem előbb köptek a levesbe .

Ami pedig az aggodalmakat illeti – nem lesz visszaesés a dízel autók eladásában. A vásárlókat ez nem érdekli. Azok az országok pedig amelyek most szankcionálják az ügyet hamar letesznek erről. Minden mindennel összefügg. Ha a német autógyár fizetésre kényszerül eltűnnek az amerikai járgányok Európából. Mert ugye kölcsön kenyér visszajár.

Közben érdemes lenne kielemezni , kinek miért volt jó ezt a témát éppen most felfeszegetni.

Különben továbbra is esküszöm a német dízel motorokra. Drágák viszont hosszú távon olcsó az üzemeltetésük.image