A nyers erő: Audi RS Q3 performance

•    Új csúcsmodell még nagyobb teljesítménnyel és exkluzív felszereltséggel
•    Díjnyertes öthengeres erőforrás 270 kW (367 LE) teljesítménnyel
•    Az Audi RS Q3 performance már megrendelhető
A következő fokozatba kapcsol az Audi a kompakt, nagyteljesítményű SUV-modellek szegmensében: Az Audi RS Q3 performance* lenyűgöz 276 kW (367 LE) teljesítményével és 465 Nm forgatónyomatékával. Ez a tömény erő 4,4 másodperc alatt, katapultként lövi ki az új csúcsmodellt a 100 km/óra sebességig. 270 km/óra az elérhető maximális sebesség.

A prémiummárka új RS performance modellekkel erősíti sportos profilját.  A “performance” szó a modell nevében egyrészről komoly növekedést jelent a teljesítményben, másrészről olyan exkluzív felszereltségi szintet jelöl, amely egyértelműen a többi kínált modell fölé emeli. Mindez igaz az RS Q3 performance-ra is, amelyben a legendás öthengeres Audi-szív dobog. Ezt a 2,5 literes TFSI erőforrást 2010 óta már sorozatban hatodszorra díjazta a nemzetközi újságírókból álló zsűri a “Nemzetközi Év Motorja” (International Engine of the Year) címmel saját kategóriájában. Hatalmas erejével, pörgős karakterével és utánozhatatlan hangjával garantálja a libabőrös érzést.

Az RS Q3-hoz képest tovább fokozta az Audi a performance-modell 2.5 TFSI erőforrásának teljesítményét. Az új vízhűtő nagyobb hűtőkapacitása és a tovább optimalizált benzinszivattyú révén 20 kW-tal (27 LE) nagyobb teljesítményt hoztak ki az RS Q3  performance öthengeres turbós motorjából. A 465 Nm maximális forgatónyomaték az 1 625 és 5 500 közötti motorfordulatszám tartományban áll rendelkezésre. A sportos, kompakt SUV-modell  4,4 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet és egészen a 270 km/óra maximális sebességig gyorsul.  Az NEDC-ciklus (New European Driving Cycle) szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztás  8,6 liter 100 kilométerenként (203 g/km szén-dioxid-kibocsátás mellett).

A szériafelszerelésként kínált hétfokozatú S tronic automatikus sebességváltót is sportosra hangolták. Az extrém rövid kapcsolási idővel dolgozó kettős tengelykapcsolós sebességváltót hagyhatjuk magától dolgozni, de a vezető kézzel is válthatja a fokozatokat. Ezt az alapfelszereltség részét képező sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt RS multifunkciós kormány teszi lehetővé. Amenyiben az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerének dynamic üzemmódját választjuk, akkor a fokozatváltásokat gázfröccs is kíséri.

A quattro állandó összkerékhajtás a motor erejét elektronikusan vezérelt, hidraulikus, lamellás tengelykapcsolón keresztül szuverén módon juttatja az útra. Ennek köszönhető a forgatónyomaték minden helyzetben ideális eloszlása az első és a hátsó kerekek között. Az ESC menetstabilizáló rendszerrel való összeköttetés a kerekenkénti szabályozást is lehetővé teszi.

Az Audi Q3-hoz képest 20 milliméterrel kisebb szabadmagasságot biztosító, feszes hangolású RS sportfutómű párosul az Audi RS Q3 performance nagy teljesítményű hajtásláncához. Választható extraként kínálja az Audi az RS sportfutómű plusz verzióját lengéscsillapítás-szabályozással. Az Audi drive select rendszeren keresztül választható ki a futómű-karakterisztika comfort, auto vagy dynamic hangolása.

A külső tipikusan RS-modellekre jellemző részletei kiemelik az Audi nagyteljesítményű csúcsmodelljének egyedülálló megjelenését.  Ezek közé tartoznak a nagyméretű légbeömlőkkel szerelt, sportos vonalvezetésű első- és az erősen tagolt diffúzorral ellátott hátsó lökhárítók, valamint a fényes fekete színűre fényezett méhsejt mintázatú hűtőrács.

Az RS Q3 performance kívülről könnyen felismerhető a matt titánszínű karosszériaelemeiről, amelyek kizárólag az csúcsmodell számára készülnek. Példa erre az első lökhárítóban kialakított légbeömlő kerete, és az azt díszítő quattro felirat. További matt titánszínű elemek: a Singleframe hűtőrács kerete, a légbeömlő csatornák légterelő elemei, az oldalsó ablakokat körülfogó keret, a külső visszapillantó tükrök, a tetőcsomagtartó hossztartói, a hátsó diffúzor felső széle, valamint a hátsó ablak feletti légterelő szárny oldalsó szélei. Mindezeken felül egy új színnel bővítette az Audi a választható fényezések sorát. Az Ascarikék metálfényezés kizárólag az RS performance modellekhez kérhető.

RS specifikus különlegesség a tíz duplaágú, öt darab V-betűt mintázó 20 colos könnyűfém keréktárcsa. Az RS performance modellek esetében kérhetjük ezeket matt titán fényezéssel, amely harmonizál a szériafelszereltség részét képező díszítő elemekkel. Az RS feliratos féknyergek minden RS Q3-modell esetében vörösek, de kérésre felár nélkül fekete színben is szállítja az Audi.

A belső tér kialakítása követi a külső dinamikus vonalait. A műszeregység szürke számlapjain fehér színűek a feliratok, a mutatók színe piros. Az RS performance dizájncsomag részeként felár nélkül kérhetők a sportülések fekete-kék színkombinációban. További belső elemek, mint az RS sportkormány, a sebességváltókar szoknyája, a középső kartámasz és a lábtér szőnyegei is kék színű díszvarrással készülnek. A kék, köper-mintájú Carbon dekorbetétek – amelyekben a szénszálak közé kék színű szálakat szőttek – egészítik ki a belső tér elemeinek exkluzív kombinációját.

Az Audi RS Q3 performance világpremierje a 2016-os Genfi Autószalonon (Geneva Motor Show) lesz, és Németországban hamarosan rendelhető lesz. Induló ára 61 000 euró, s 2016 második negyedévében kerülnek a vásárlókhoz az első példányok.