Számomra a hír korántsem újdonság. Még anno, a sokat emlegetett béke időkben ki lett találva ez. Hallottam, sok autótulajdonos helyett a járművét hívták be katonai szolgálatra a második világháborúba. Arról viszont senki nem tud, , hogy később a kocsiját bárki is vissza szolgáltatta volna. Rendkívüli időkben sok minden megeshet. Ebből a hírből az a tanulság, hogy mostanában nem érdemes városi terepjárót vásárolni. Kezdem értékelni a Suzuki Vagon R kocsimat. Jómagam már obsitos vagyok, a kocsim is hasonló státuszban lehet.
Többeknek levelet küldtek, hogy adjon tájékoztatást autója állapotáról, amit elvehetnek, ha szükség lesz rá.
Többeket levélben tájékoztatott a Magyar Honvédség arról, hogy nyilvántartásba veszik autóját és rendszeres adatszolgáltatásra kötelezik a járművel kapcsolatban – írja az Index. Nem speciális munkagépekről, hanem terepjárókról és kisbuszokról van szó. Ha a honvédségnek szüksége lesz az autóra, a tulajdonos köteles lesz átadni a slusszkulcsot – írják. Aki nem reagál a levélre, akár milliós büntetést is kaphat.
A Honvédelmi Minisztérium arról tájékoztatta az Indexet, hogy eddig egyetlen járművet sem vettek el, csak lajstromozzák a gépkocsiállományt, ha egyszer mégis szükség lenne rájuk. Ugyanakkor főleg olyan, drágább terepjárókat vettek eddig nyilvántartásba, amilyeneket sehol a világon nem használnak katonai célokra – BMW és Volvo SUV-k is érintettek.
A tárcánál nem mondták meg, milyen autókra számítanak, mondván, ezek nem nyilvános információk. Az autótulajdonosoknak tájékoztatniuk kell a honvédséget, ha elromlik az autó vagy nincs bevethető állapotban, ha eladják a járművet, vagy ha más hatóság is kijelölte esetleges szolgálatteljesítésre.
Békehelyzetben az érintettek indokolt esetben kártérítést kérhetnek. De akkor is lehet kártérítést kérni, ha a járműnek baja esik, sőt, még a természetes elhasználódást is figyelembe lehet vetetni.