Ha belekotyoghatnék – keressük a krízis -pontokat – tudatlan mazsolák városa – vagy szándékos szabálysértések sorozatban

Szakmámból eredően azt hiszem, hogy mindenhez értek. Mindenhez konyítok. Különben honnan lenne bátorságom mindenbe bele kotyogni. A közírás nemcsak kemény meló, felelősség is. A politikus mellébeszélhet, bölcsen hallgathat is viszont firkásznak minden állításával, tagadásával el kell számolnia.  Az olvasóinak, akik aztán eldöntik a szirénhangok valóságát.

Jómagam most arra kattantam rá, hogy akad e valaki Miskolcon aki számon tartja melyek a város közlekedésbiztonsági szempontból kritikus pontjai. Valamikor a közlekedésbiztonsági és baleset megelőzési bizottságában évente kiértékeltük ezeket a területeket. Megnéztük hol és mikor következett be a legtöbb karambol és mely területeken nőtt meg a bírságolások száma. Érdekes statisztikai adatok születtek. Amelyekből az illetékesek komoly következtetésekre jutottak. Ki emlékszik már arra, hogy ezeknek alapján sorra építették ki a jelzőlámpákat. Ahol még nem jutott rá pénz ott táblás sebességkorlátozással vagy éppen egy olcsó fekvőrendőrrel csillapították a kockázatot. Egészen jól működött a rendszer.

Na mi van most. A cím képen látható felfestésre sokat kellett várnunk. A lényeg, hogy valaki észrevette, hogy a Búza tér környékén állandósult a reggeli csúcsforgalom. Valaki vagy valakik kielemezték, hogyan lehetne ezt mérsékelni. S rájöttek, hogy mi autósok három méter előnyért bármire képesek vagyunk. Noha feketén fehéren látható, hogy nem jutunk át a túlpartra a villogó sárga fénye alatt mégis behajtunk a kereszteződésbe. Aztán ott ragadva blokkoljuk a keresztforgalmat. Ezek a bugyuta, gyerekes manőverek meg rövid időn belül megbénítják a közlekedést. Ezért satírozták fel ezeket a holttereket, hogy ott senki ne állhasson le.  Csak büntetés terhe mellett. Aki nem tudná, igazából ez a gyengébbek kedvéért kerültek ki, hiszen akár felfestik akár nem szabály szerint mindenkinek úgy kell mérlegelni az áthaladás tempóját, dinamikáját, hogy nem ragadhat bent a kereszteződésben. Hasonlóan a vasúti átjáróknál, ahol ugyancsak akkor érdemes behajtani ha biztosan felmérhető az áthaladhatóság. A lényeg a Búza téren jól vizsgáztak a közlekedésbiztonságáért  felelős szakemberek.

Más. Ott van az ominózus nagy posta előtti járda. Ahol valamikor mindenki szabályosan felállhatott. Ám az utóbbi időben ezen a szakaszon – ahol hiányzanak a tiltó korlátok – naponta százával parkolnak le. Ügyintézés céljából.  Így aztán  naponta százával bírságolnak, figyelmeztetnek, rossz esetben radikálisan is. Kérdés, feltűnt e már valakinek, hogy itt nem éppen egyértelmű a helyzet. Gondolkodott e már valaki azon, hogy mi lehet ennek az oka.  Esetleg az, hogy Miskolcon ilyen sok a tudatlan a szabályokat megszegő mazsola vagy nem egyértelmű a terület státusza. Van egy kritikus szabálysértőktől hemzsegő városrész és senkinek nem jut eszébe, hogy tenni kellene valamit. Például a hozzám hasonló tudatlan, megtévedt jármű vezetőket munkatáborokba tereljük hatósági KRESZ tanfolyamra. Vagy felülvizsgáljuk, ténylegesen minden rendbe van e ott.  Ha nem értünk hozzá akkor igazságügyi szakértőt kérünk a helyzet tisztázására. S nem a szabályok biflázásával kerüljük meg a kérdés megválaszolását. Gáti Attila aki tőlem eltérően tényleg penge ezekben az ügyekben legalább húsz olyan kritikus miskolci útszakaszt jelölt meg ahol vitatott az ottani szabályok értelmezése. Önként, ingyen segítene ezeknek az eldöntésében.

Ha én polgármester lennék( nem akarok mert már öreg és fáradt lennék ehhez) biztosan elfogadnám minden jó szándékú miskolci segítségét. Vagy akkor is meghallgatnám ha tanácsadóim szerint csak azért se  kellene velük egyetértenem.