Ismét a Mizse forgalmazója a legdinamikusabban fejlődő ásványvízcég Jön a robocop és 50 százalékkal  nő a gyártókapacitás

2017-ben a Magyarvíz Kft. az ásványvízpiac átlagos növekedésének több mint háromszorosát érte el az eladott palackok számát tekintve. A szénsavmentes ásványvizek térnyerését követve – 2,5 milliárd forint beruházással – újabb gyártósorba fektettek, amelyen ezentúl a modern és környezetkímélőbb robocop (négyzetes) palackokba töltik 1,5 literes mentes márkatermékeiket. A jelenlegi versenyhelyzetben 2017-ben egyedülálló ez a kapacitásbővítés, aminek révén éves szinten már több mint 300 millió palack előállítására lesz képes a cég.

Az ACNielsen Piackutató Kft. felmérése* szerint a hazai ásványvízpiac az eladott palackok számát tekintve 2017-ben 4,1%-kal nőtt (732,2 millióra), míg a Magyarvíz Kft. (94,2 millióra) 12,4%-os növekedést ért el 2016-hoz képest. A piaci érték feletti eredményt leginkább a legdinamikusabb fejlődést felmutató ásványvízcég zászlóshajója, a Mizse (a legnagyobb növekedést produkáló márka) értékesített darabszámának 19%-os emelkedése adta. A 2017-es évet hasonlítva a 2016-oshoz a literben számolt ásványvízpiacnövekedés 3,4%, míg a társaságnál ennek közel négyszerese, 13,4% volt.

Kapacitásnövelő, hozzávetőleg 2,5 milliárd forint összértékű, saját finanszírozású beruházásba kezdett a cég tavaly, és már élesben működik a negyedik, a mai legmodernebb technológiát felhasználó gyártósoruk. Ezzel a gépsorral éves szinten +100 millió palack gyártására lesznek képesek, így éves szinten elérik a több mint 300 millió palackos gyártókapacitást. A sor egyik különlegessége, hogy homogén: kizárólag szénsavmentes termékeket palackoznak rajta. Az új gyártósoron egyedi, saját fejlesztésű palackok készülnek. A rendhagyó négyszögletű forma statikailag kiváló, stabil, az alakja miatt nem nyomódik össze, ezért könnyebben szállítható. Raktározás szempontjából pedig óriási előny, hogy közel 20%-kal jobb helykihasználással bír. Az új technológiának köszönhetően a számítógép-vezérelt töltősoron a töltési veszteséget sikerült közel 0-ra csökkenteni.

„Ismereteink szerint jelenleg egyedül a Magyarvíz Kft. hajt végre komolyabb kapacitásnövelő beruházást a magyar ásványvízpiacon az idén. A több hónapos installálást és néhány hetes tesztelést követően március közepétől indult a gyártás, amellyel további húsz új munkahelyet teremtettünk” – tette hozzá Balog Zoltán kereskedelmi igazgató.

A Magyarvíz Kft. tavaly 7,313 milliárd forint nettó árbevételt könyvelt el, 11%-kal magasabbat, mint előző évben. 2018 év végére a cég – a negyedik gépsorral kiegészülve – az eddigiekhez képest 21%-kal több, összesen 266 millió palack gyártását tervezi.

###

A Magyarvíz Kft. 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén. A cég kezdetben döntően sajátmárkás termékeket állított elő és forgalmazott, mára a Primavera mellett két másik márkát is felépített és sikeresen forgalmaz: a Mizse (szénsavas, mentes, enyhe, ízesített variációk) és a Zafír ásványvizeket. A folyamatos fejlesztések és bővítések eredményeként számos szakmai és fogyasztói elismerésben részesültek, mint például a Mizsével a fogyasztók szavazatai alapján elnyert 2012-es és 2013-as Év terméke díj. A vállalat kiemelt figyelmet fordít az egészség megőrzése és a sportolás köré szerveződő megmozdulásokra, ezért természetes ásványvizeivel folyamatosan támogat országos és regionális (pl. futó, triatlon) rendezvényeket, kosárlabda és kerékpáros szervezeteket, valamint kórházakat és egészségügyi intézményeket. A társaság 2017-es árbevétele nettó 7,3 milliárd forint volt, ami 335 millió liter – 219,3 millió palack – ásványvizet jelent (saját adatok alapján).