Áprilisban költözik a miskolci repülőtér – nem egy szokványos óév búcsúztatót tartottak – Király úr bizakodóbb a többieknél – marad a sétarepülés és a pilótaképzés – Kerényi László képeivel

Egyik szemem sír a másik pedig még homályosan derűs.

Ma délelőtt volt a miskolci repülőtér úgynevezett óév búcsúztatója. Az idei lényegesen másabb, mint a korábbiak, ezúttal a repülés megszállottan szerelmesei nemcsak a mögöttünk hagyott évtől köszöntek el.

Damoklész kardjaként lebeg felettük április 13. a kiköltözés dátuma.  Szombatra esik. Amikor végleg lehúzzák a rolót, bezár a repülőtér ahol több száz pilótát, ejtőernyőst neveltek az utóbbi egy évszázadban. Bezár a klub, amelyben nemcsak vezérkari repülősöket, hanem egyszerű deszantosok sokaságát képezték ki a városszéli óriás gyepen. Ott ahol megszámlálhatatlanul sok sikeres repülőnapot rendeztek. Itt sok olyan vadászpilóta hasította már az eget, amely korábban ezen a helyen még a „Kétszer kettő néha öt” című filmből megismert Góbéval csörlőzött először a magas kék országútra.

A miskolci repülőklub tagjai

Pető Sándor számolt be az idei klubéletről

Kele Antal 82 évesen is vitorlázik. Meg van a szakszolgálati orvosi alkalmassági bizonyítványa. Reméli az egészségén túl még Góbé is lesz amellyel kiélvezheti a felhők közelségében honos mennyei csendet. Ott ahol csak a szárnyak suhogása szüremlik a kabinba

Az óév utolsó találkozója

Az igazi Góbé, a nagy elődök ilyenen tanultak

Ebben a hangárban majd csak a mentőhelikopter marad meg

Kele Antal és Ferenc József a repülés megszállottjai

Belesnek a sárga mentőhelikopterbe

Ez maradhat itt

Ilyen pilótasapkája már nem soknak lehet – valamikor a motorosok is ezt hordták

A klubban még tanácstalanok, nem sejtik a jövőt. Olyat is hallottam, hogy a gépeket eladják, a tagoknak kedvezményesen aztán ki-ki kedvére ott folytatja, ahol talál magának felszállópályát.

Király Károly az MScEcon igazgatója aki sosem adja fel. Ő az aki mindenkinél többet tud a jövőről. Szerinte most amikor a légierő fejlesztése és a polgári repülés kiterjesztése prioritást élvez a kormánynak támogatni kell a jövő pilótáinak a kiképzését.

Ezek a Cessnák a legjobb tanulógépek. Korosak, de megbízhatóak. Ha leáll a motor a gyakorlott vezető levitorlázhat vele.

Kele Antal nyugalmazott honvédezredes szakmérnök bízik benne, hogy jövőre is gyakorolhatja a hobbiját a vitorlázórepülést.

Nem sokkal arrébb a” kaisaircraft” szektorában viszont sokkal bizakodóbbak. Nekik legyen igazuk. Király Károly a Kaiser und König Kft tulajdonosa, igazgatója már látja a fényt a nem éppen hirtelen jött lejtős alagút végén. Optimista sejtelmességgel elárulta, hogy lassan de kibontakozik a jövő kép. Miskolchoz közel lesz, a bázisuk ahol folytathatják a pilótaképzést.

Megnéztük a három T betűs Cessna oktatógépet, amelyen nem sokára újabb nyolc égi mazsola gyakorolja a vezetést. Megjegyezte, Pfliegler Péter Miskolc alpolgármestere minden ellenkező híreszteléssel szemben szívén viseli a leendő új bázis kialakításának tervét. Az önkormányzat a lehetőségek határain belül támogatja a leendő reptér megvalósítását. Zene füleimnek.

Míg beszélgettünk valamelyest a köd is feloszlott. A motoros sárkányok rögtön a levegőbe emelkedtek. S hogy az év utolsó napján pár perces tiszteletkörökkel bárki búcsút inthessen a magasból is az öreg reptérnek. Egyben az óévnek hátha az új kegyesebb lesz mindannyiinkhoz.

Kerényi László képeivel.