A Független Benzinkutak Szövetsége ellenzi az üzemanyagok adójának
további emelését, és elítéli a visszamenőleges adóemelés szándékát
is, minden adónemben.
Magyarország kormánya módosítani kívánja az energiahatékonyságról
szóló 2015. évi LVII. törvényt.
Az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszer (EKR) magyar
szabályai szerint a benzinkutak kötelesek az általuk forgalmazott
üzemanyag energiatartalmával arányos „megtakarításra”, előre
meghatározott mértékben, és ezt a „megtakarítást” kell pénzben
megváltani. Ennek mértéke 50 000 Ft/GJ. Ezt a kötelezettséget
kizárólag Magyarország kormánya terheli az üzemanyagokra, ezzel is
növelve az üzemanyagok után fizetendő adót, és az üzemanyagok árát,
ezen keresztül növelve az inflációt is. Ugyanakkor ennek az
adónemnek a létezését a nemzetközi üzemanyag ár összehasonlításokban
egyszerűen elhallgatja.
A rendszer úgy működik, hogy minden évben a két évvel korábbi
eladások utáni “energiamegtakarítási“ adót kell befizetni, vagy
megfordítva, egy aktuális évben annyi pénzt kell erre félretenni,
amennyit majd két év múlva kell befizetni.
A törvény életbelépésekor, 2019-ben ez 1,05 Ft/litert jelentett,
jelenleg 11 Ft/liter ez az adóteher az üzemanyagokon.
Magyarország kormánya most ennek a kötelezettségnek a
mértékét akarja megemelni, visszamenőleges adóztatással úgy,
hogy a benzinkutakat a 2023-as eladásaik után kötelezné
jóval magasabb, (17,45 ft/liter) adó megfizetésére,
amit 2027 re 32,6 ft/literre kívánnak emelni.
Az üzemanyag forgalmazók ilyen mértékű visszamenőleges
adóemelésre nem készülhettek fel. A 2015-ben megjelent eredeti
törvény szerint ez az adó 2025 és 2027 között nem változna, majd fokozatosan
csökkenne, 2030 után megszűnne. Az új javaslat e helyett példátlanul brutális
emelést tartalmaz:
Eredeti % Javaslat % Emelés % 2025 0,5 0,8 60 2026 0,5 0,95 90 2027 0,5 1,15 130
2028 0,35 1,15 229 2029 0,15 1,15 667 2030 0,05 1,15 2 200 Ez tehát
újabb 22 forintos adóemelést jelent visszamenőlegesen 2023-tól!
Az üzemanyag forgalmazás már eddig is agyon van adóztatva, éppen ez év elején emelték
a nem létező “extraprofit” adóját a 20-szorosára, és jelenleg is mintegy 62 féle adót,
járulékot, költségnemet kell kifizetni a kiskereskedelmi árrésből.
ELÉG! Az FBSZ tiltakozik az üzemanyagok további adóztatása, azaz drágítása ellen,
és az FBSZ elítéli a visszamenőleges hatályú adóztatás elvtelenségét, az igazságtalan
és méltánytalan, a veszélyhelyzettel semmiképpen sem indokolható önkényeskedést.
Kiadó: Független Benzinkutak Szövetsége Egyesület
Használt autót venni mindig rizikó, ezt hivatott csökkenteni, hogy a Használtautó.hu hirdetéseinél néhány kattintással lekérdezhető a CarVertical által szolgáltatott járműtörténeti információ. Nem vitás,...
A Volkswagen-csoport folytatta növekedését az idei pénzügyi év első kilenc hónapjában és jó úton halad afelé, hogy elérje a forgalomra és eredményre vonatkozó...
Az Audi szenzációs újdonsággal indítja az új évet. 2017 januárjában a detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon (North American International Auto Show – NAIAS) mutatkozik...
A ŠKODA Superb 15. évfordulóját ünnepli. A 2001-es első ŠKODA Superb óta a nagy hagyományokra visszatekintő cseh autógyártó közel 900 000 darabot készített...
40 évvel ezelőtt, 1976-ban mutatta be az Audi első öthengeres benzines erőforrását, amely akkor az Audi 100 modell második generációjában debütált. A bemutatkozást...
Az ÚTON ÖNMAGAMHOZ program keretén belül elindul egy online videóinterjú-sorozat, ahol hónapról hónapra, Ábel Anita olyan inspiráló és sokszínű nőkkel beszélget, akik az...
Az Audi tovább kívánja javítani a gyártásban résztvevő dolgozók ergonómiáját. Ezért a vállalat jelenleg két mesterséges külső váz (exoskeleton) összehasonlító tesztjét végzi. A...
Tegnap délelőtt a Görgey Artúr utcai körforgalom előtt egy látványos karambolt sikerült lencsevégre kapni. Persze nem folyamatában, így aztán csak azt láthattam, hogy...
Az Audi újrafogalmazza a „Haladás” fogalmát, tovább finomított márkastratégiájának középpontjába helyezve az embereket, értékeikkel és szükségleteikkel együtt. Továbbra is központi téma a fenntarthatóság,...
A Volkswagen-csoport gyászolja egykori vezérigazgatóját, a Felügyelő Bizottság elnökét Prof. Dr. Ferdinand Piëch-et. A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság a 660 000 alkalmazott...
Néhai rendész ismerösöm még életében videróra mondta, hogyan játszák ki a csókosok a szabálysértések végrehajtását. A mezei közterületesek semmilyen listával nem rendelkeznek, nem...
Első Kínában tartott világpremierje alkalmával a Volkswagen egyértelműen jelezte legjelentősebb piacán: az új Touareg mérföldkő a márka eddigi legnagyszabásúbb technika- és modellkampánya során,...
Múlt hétfőn a ŠKODA AUTO vendége volt Miao Vej, Kína ipari és információtechnológiai minisztere. A ŠKODA szándéka, hogy erősítse pozícióját legfontosabb önálló piacán,...
Ha doktorálnék , a hazai parkolás helyzetről, a morálról írnék disszertációt. Elismerem, ez egy morbidnak tetsző kijelentés, de mivel 1968 óta vezetek – ...
Bemutatkozott a Volkswagen legújabb motorsport újdonsága, az I.D. R Pikes Peak. Ezzel a tisztán elektromos tanulmány versenyautóval áll ugyanis rajthoz a Volkswagen a...
Csiba Gábor barátomnak nincs szerencséje. A közelmúltban írtam meg, hogy a meglazított kerekű kocsija egy emelkedőn önállíósította magát. Most meg néhány perccel ezelőtt...
A piacvezető telekommunikációs szolgáltató a fenntarthatóság jegyében országszerte átalakítja üzleteit. Organikus anyagból készült padlóburkolat, 100 százalékban újrahasznosítható LED világítás, és egy óriási...
Villámgyors DTM-bajnoki cím a TFSI-technika erejével: az Audi a Lausitzringen már jó előre bebiztosította a népszerű túraautó-versenysorozat konstruktőri bajnoki címét, s ezzel az...
Audi diadal a 2016-os „Auto Trophy” választáson, „Arany Kormánykerék” díj, legmagasabb minősítés az Amerikai Egyesült Államokbeli törésteszten és az Audi lett a Red...