Befektetői Napot tartott a Magyar Telekom

A Magyar Telekom felsővezetése a ma első ízben, hagyományteremtő céllal megtartott Befektetői Napon részletes betekintést adott a vállalat stratégiai és pénzügyi céljaiba a befektetők és elemzők részére. Christopher Mattheisen vezérigazgató és a vállalat vezérigazgató-helyettesei előadásaikban megerősítették: a Magyar Telekom továbbra is sikeres erőfeszítéseket tesz azért, hogy kezelje a piaci és a működési környezetéből eredő kihívásokat.

 

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója és a vállalat vezérigazgató-helyettesei a Befektetői Nap keretében friss információkat adtak a vállalati stratégiáról, és ismertették a vállalat rövid- és középtávú pénzügyi céljait és kilátásait. A felsővezetők előadásaikban megerősítették: a Magyar Telekom továbbra is sikeres erőfeszítéseket tesz azért, hogy kezelje a piaci és a működési környezetéből eredő kihívásokat. A vállalat a nemzetközi összehasonlításban is rendkívüli mértékű többletterhek mellett is elkötelezett, hogy beruházásaival és fejlesztéseivel hozzájáruljon a fogyasztói jóléthez, a vállalkozások versenyképességének javításához, valamint a fenntartható gazdasági növekedéshez.

 

A 2012-ben elért bevételi trendfordulót követően – amely már önmagában is kiemelkedő eredménynek számít – a Magyar Telekom előrejelzései szerint a bevételek 2017-re mintegy 2%-os évesített növekedési ütemmel emelkednek. Bár a Csoport EBITDA 2014-ben még várhatóan továbbra is csökkenni fog, 2017-re az EBITDA meghaladja majd a 2013-as  szintet. Emellett a beruházások (CAPEX) további mérsékelt csökkentése várható. Tükrözve az EBITDA fordulatot, a Magyar Telekom arra számít, hogy 2015-től kezdődően a szabad cash flow is javulni fog, és 2017-re már meghaladja a 2012-es szintet. Ekkorra a Magyar Telekom teljes fordulatot ér majd el pénzügyi teljesítményében.

 

A Magyar Telekom ezeket az eredményeket úgy éri el, hogy folytatja a már korábban megkezdett transzformációs folyamatot,  azaz integrálja az olyan tevékenységeket, mint a rendszerintegráció és az IT, a biztosítás, az energia, illetve szélesíti készülékválasztékát. Azzal, hogy kiegészítő, illetve kapcsolódó szolgáltatásokkal bővíti hagyományos alaptevékenységeit, a Magyar Telekom képessé vált egyedi ügyfélélményt biztosítani, ami a Társaság és előfizetői részére egyaránt értéket teremt. Ezt igazolja a bevételi trendforduló és a növekvő piaci részesedés is. Azáltal, hogy továbbra is folytatja ezt a stratégiát, a Magyar Telekom diverzifikált szolgáltatóvá tud válni a 2017-ig tartó időszakban.

 

Az elmúlt években a Telekom már sikeresen nyitott új üzleti területek felé, és a jövőben is célja új területekre belépni: a tervek szerint 2017-re a bevételeknek már 18%-a származik majd az alaptevékenységeihez kapcsolódó tevékenységeiből. Ez a bővülés olyan tevékenységekből ered, mint a biztosítás, az elektronikus kereskedelem vagy a Digitális Otthon ajánlatok. A Társaság az energiaszolgáltatással kapcsolatos stratégiáját is folytatni kívánja és arra számít, hogy a jelenlegi szabályozói és piaci feltételek mellett az energiaszolgáltatás összességében pozitívan járul hozzá a Csoport pénzügyi teljesítményéhez.

 

A hálózati fejlesztések során a Társaság tovább kívánja növelni a nagy sebességű internet lefedettséget azokon a területeken, ahol megfelelő keresletet lát ezen szolgáltatásokra. A Telekom 2015-re a lakosság 80%-a számára kívánja elérhetővé tenni a legmodernebb 4G/LTE technológiát, hogy meg tudjon birkózni a jelentős adatforgalom-növekedésből származó sebességigénnyel. A Társaság úgy látja, hogy 2017-re jelentősen csökken a hatékonyság javítását segítő projektek súlya, teret engedve az új technológiákhoz és szolgáltatásokhoz kapcsolódó beruházásoknak.

 

A lakossági szegmensben az alaptevékenységekhez kapcsolódó termékek és szolgáltatások egybecsomagolásával a Társaság sikeresen csökkentette a lemorzsolódást a hagyományos vezetékes hang előfizetői között, és megtartotta mobil előfizetői bázisát a zsugorodó piacon. Ugyanakkor a csomagajánlatok vonzó pozicionálásának köszönhetően az elmúlt három évben egyenletesen növekedett az egy háztartásra jutó átlagos szolgáltatás és az átlagos bevétel. A Magyar Telekom meggyőződése, hogy a kiemelkedő ügyfélélmény biztosításával értéket teremthet, amely erősebb lojalitást és magasabb költést eredményez ügyfelei körében. A termék-összekapcsolási stratégiájával célja, hogy 2017-re a 2012-es 57%-ról 74%-ra növelje azoknak a háztartásoknak az arányát, akik legalább két távközlési szolgáltatás előfizetői.

 

A KKV szegmensben az elsődleges cél, hogy a Telekom megőrizze a vezető távközlési szolgáltatói szerepét, integrált ajánlatainak és IT kompetenciáinak köszönhetően növelje az IT piaci részesedését, és az ebből a szegmensből származó bevételekben 2015-ben fordulatot érjen el.

 

A T-Systems Magyarország, a Magyar Telekom vállalatokat és államháztartást kiszolgáló szegmense Magyarország legnagyobb RI/IT szolgáltatójává nőtte ki magát. Az ügyfelekkel való kapcsolatnak az integrált transzformációs partnerré válást célzó elmélyítésével és esetleges nemzetközi terjeszkedésén keresztül a T-Systems arra számít, hogy a korrigált árrés csökkenő trendjét 2015-ben megfordítja.

 

A Magyar Telekom fenn kívánja tartani a jelenlegi osztalékpolitikáját, mely szerint az eladósodottsági rátát a 30%-40% közötti céltartományban kívánja tartani.

 

A Magyar Telekom rövid- és középtávú kilátásairól, valamint stratégiai és pénzügyi céljairól részletesen a társaság honlapján (www.telekom.hu/befektetoknek) és a Budapesti Értéktőzsde honlapján (www.bet.hu) olvashat.