A külföldi vendégek egyre szívesebben vásárolnak az úticél Németországban

Frankfurt am Main, 2013. október 2. – A külföldi vendégek nemcsak kulturális úticélként tartják nagyra Németországot, de szívesen vásárolnak is itt. „A kiváló ár-érték-aránynak köszönhetően Németország jó hírnévnek örvend a shopping-desztinációk között. Az aktuális minőségi felmérés szerint a külföldi vendégek 11 százaléka kifejezetten vásárlási céllal érkezik Németországba” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke.

2013. január és június között a nemzetközi vendégek tax-free-vásárlásai 4,3 százalékkal nőttek az előző évhez képest – a felmérést a Global Blue végezte, amely az ÁFA-visszatérítés nemzetközi szinten legnagyobb szolgáltatója. „Nagyon örvendetes ez a pozitív fejlődés. Az elkövetkező hónapokban továbbra is biztosan növekvő számokra számítunk a külföldi shopping-turizmusnál” – mondja Thorsten Lind, a Global Blue Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója.

Az első félévben a külföldi vendégek átlagban 317 eurót költöttek egy tax-free-vásárlás alkalmával Németországban, kedvenc városaik München, Frankfurt és Berlin voltak. A bajor főváros 23 százalékkal vezeti a tax-free-forgalom listáját, Frankfurt alig marad le 21 százalékkal, míg a német főváros, Berlin a vásárlási összforgalom 15 százalékát generálta. A külföldi vendégek körében a német minőségi áruk, mint például az órák, az ékszerek, a ruhaneműk, a divatáruk, illetve a bőráruk örvendenek a legnagyobb népszerűségnek.

A kínai vendégek költenek a legtöbbet

A tax-free-vásárlás csúcstartói a kínai vendégek: 2013. január és június között átlagosan 610 eurót költöttek németországi vásárlásuk során – ez meghaladja a 9 százalékos növekedést az előző év ugyanezen időszakához képest. A forgalom fele ékszerekre és órákra esett, 19 százalék ruhaneműkre, illetve 10 százalék bőrárukra és utazási kiegészítőkre. A kínai vendégek 2013. első félévében 28 százalékkal a legerősebben járultak hozzá a német kereskedők tax-free-forgalmához, vásárlásaikat legszívesebben Frankfurtban intézték (a forgalom 41 százaléka), de München (15 százalék) és Berlin (8 százalék) is népszerű shopping-városok a kínai utazók körében.

Az orosz bevásárló-turisták imádják Münchent

A legnagyobb shopping-forgalmat bonyolító utazók listáján az orosz vendégek állnak a dobogó második fokán, akik 27 százalékkal szintén jelentős mértékben járultak hozzá a tax-free-forgalomhoz az idei év első hat hónapjában. Ebben az időszakban átlagosan 337 eurót költöttek el egy vásárlás alkalmával – ez majd 17,5 százalékos növekedésnek felel meg 2012. első félévéhez képest. Az orosz vendégek körében a legnagyobb export-sláger a ruházat (48 százalék), amelyet leginkább a nagy és ismert németországi áruházakban vásárolnak meg. Szintén népszerű az Oroszországból érkező utazók körében az óra és az ékszer is, legszívesebben Münchenben (32 százalék), Berlinben (22 százalék) és Düsseldorfban (7 százalék) vásárolnak.

A szomszédok is szívesen vásárolnak Németországban

Az úticél Németország a svájci vendégek körében is nagyon népszerű: a németországi turizmus számára az egyik legfontosabb küldőpiac 2013. első hat hónapjában a német kereskedők tax-free-forgalmának hét százalékát generálta. Az összesített sorrendben így a svájci utazók a harmadik helyen állnak mint a legerősebb európai tax-free-vásárlási nemzet. 2013. január és június között németországi vásárlásaik során átlagban 168 eurót adtak ki ruházatra, míg ugyanebben az időszakban 1035 eurót invesztáltak ékszerekbe.

A Golf-öböl arab államai költenek a legtöbbet divatárukra

Németország a Golf-öböl arab államaiból érkező vendégek körében is népszerű bevásárlóparadicsom: 2013. első félévében egy tax-free-bevásárlás alkalmával átlagosan 308 eurót költöttek ruházatra (40 százalék), áruházi árukra (18 százalék) és órákra, illetve ékszerekre. A Global Blue adatai alapján ezen vendégek tax-free-forgalma 25 százalékkal nőtt az előző év ugyanezen időszakához képest. A Golf-öböl arab államaiból érkező utazók legszívesebben Münchenben vásároltak, ahol a forgalmuk majd fele realizálódott. Emellett Frankfurt és Düsseldorf örvendett még nagy népszerűségnek a vásárlásaiknál.