Megjött az új Skoda Superbé. Mint korábban írtam, a farán kívül lényeges, szembetűnő más változás nem történt rajta. Sokak szerint a régi hátsó szimpatikusabb volt, lehet , hogy ezt is megszokjuk. Klasszikus vonalvezetés, viszont messziről lerí, hogy melyik alomból származik. Színben, feketében és fehérben mutatós. Kiemeli a nagyságát. Egy igazi klasszikus limuzin. A hátsó üléstér méreteiben továbbra is verhetetlen. Árban is kitűnő, ügyelnek, hogy mindig olcsóbb legyen a Pássátnál. Hogy ez kinek jó, nehéz eldönteni.
Itt jegyzem meg, hogy jómagam elégedett vagyok a Greenline változattal. Dizel és 1600 köbcenti, fogyasztása hihetetlenül takarékos. A gyorsulása nem az igazi viszont könnyen tartja a 180 kilométeres sebességet. Németországban a sztrádán, mondom mielőtt itt valaki rosszra gondolna.
S, hogy ne csak jót mondjak. Ez a változat – sajnos ezt előre nem súgják meg a szalonban -nyolc centivel alacsonyabb, sportosan süllyesztett így aztán minden fekvő rendőr leszedi az alvázvédő dekliket. Nem győzöm visszarakatni. Ráadásul a nagy tengelytáv miatt bizonyos kapubejáróknál, mélygarázsokban megsúrolom az alját. Konstruktőrök -ezen tessenek elgondolkodni. Ki ne felejtsem – van egy kis Volga fillingje, ehhez a kitűnő motorhoz ötsebességes manuális váltót építeni marhaság. Nem tudom, hogy ezzel mit spóroltak, de hiányzik a hatodik gang. ötödikben nagy sebességnél hangos a motor és szinte sírja, most kellene nagyon a hatodik. Ki mondja meg, hogy miért hagyták ki?
S még egy szarvashiba – a beépített első szenzorok egyike beázik, folyamatosan. Már kettőt cseréltek, hiába a mostani is rossza, állandóan bejelez sípol.
Ja és még egy jó hír – már kapható hozzá magyar médiablokk is belevaló. Magyar navigáció, televízió, telefonközpont, ami a kocsiban azonnal bekapcsolodik és a szokásos DVD/ CD lejátszó. Ennek a rádiója viszont gyenge, elég prímítiv, típusa svájci Zenec, de szerintem valahol Kínában rakhatták össze.
szantograf.hu