A DZT és a Goethe Intézet diákversenyt hirdet a „25 éves a német egység” témában

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) még jobban kiemeli a „25 éve omlott le a fal/25 éves a német egység” történelmi jubileumot, és a Goethe Intézettel, a Német Nagykövetséggel és a Satur Travellel közösen egy határon átnyúló akciót tervez a három délkelet-európai piacon annak érdekében, hogy a központi téma turisztikai jelentőségét hangsúlyozza. A 2015-ös jubileum „25 éves a német egység” keretén belül a DZT felhívást intéz a szlovák, cseh és magyar 14–19 közötti németet tanuló oszályokhoz, hogy készítsenek egy turisztikai plakátot bármilyen technikával, amely az adott témát a diákok szemszögéből és turisztikai aspektusból mutatja be. „A kampány bemutatja a németországi turisztikai kínálat óriási spektrumát, amely az ismert látnivalóktól a sokszínű kultúrtájakon át egészen a változatos természetig terjed Németország minden szövetségi államában. A lényeg az, hogy jól érveljünk a németországi utazás mellett, és ezt lehetőség szerint kreatívan és egyedien tegyük” – mondja Dernovics László, a DZT osztrák és szlovák külképviseletének vezetője és Délkelet-Európa regionális menedzsere. A diákcsapatok 5 főből és egy tanárból állnak.

A legjobb plakátot egy széles körű zsűri választja ki, a plakát reklámként a következő évben akár világszerte megjelenhet az együttműködő partnereknél. A nyertes csapat 2015-ben egy öt napos utazásra indulhat a vasfüggöny legfontosabb helyszíneihez Németországban. Az utazás repülővel, Bécsből a német fővárosba, Berlinbe történik. Innen a Deutsche Bahn szállítja tovább a nyerteseket Lipcsébe, majd ugyanígy vissza Berlinbe és repülővel Bécsbe. A csapat a központi fekvésű A&O Hotels & Hostels házaiban kap szállást mindkét nagyvárosban.

Háttér

Az 1990-es év hosszú távon határozta meg a német történelmet: az egykori NDK (DDR) és NSZK (BRD) ezen év októberében ünnepelték újraegyesítésüket. Innentől Németország számos lenyűgöző úticéllal gazdagodott, ez pedig hosszú távú előnyt jelent turisztikai desztinációként. A kulturális és természeti turizmus több vonzó úticélja éledt újjá vagy tündököl új fényben. A magazin 25 nézőpontból (25 Blickwinkeln) – eBrossúraként is elérhető a www.germany.travel oldalon – mutatja be az úticél Németország új perspektíváit, amelyek a fal leomlása óta eltelt 25 évben keletkeztek.

Marketing

Az intézmény a különböző hírlevelei és sajtóküldeményei által, illetve a kooperációs partnerek PR-tervékenységének segítségével hívja fel a diákok és a tanárok figyelmét a projektre. Ezen felül a partnerek a közösségi médiacsatornák minden kommunikációs lehetőségét is kihasználják.

A résztvétel 2014. október 12-ig lehetséges. További információk itt találatók:

Szlovákia: www.germany.travel/sutaz

Magyarország: www.germany.travel/verseny

Csehország: www.germany.travel/skolnisoutez