Közérdekű nyilvános felhívás. Aki autót vásárol jól gondolja meg, hol teszi. Mostanában tele az ország a cseh tulajdonú AAA használt autó cég hirdetéseivel. Csábítóak. Ám trükköznek. Felsorolni is hosszú miként és hányféle módon.
Egyet elárulok, ebbe a csapdába magam is besétáltam. Az ugye világos érthető, hogy a fóti telepükön kínált autók átmenetileg ki vannak vonva a forgalomból. Persze rendszám van rajtuk amivel sikerül megtéveszteni a vásárlót. A kivonás azért célszerű mert így a kereskedő a nála penészedő kocsik után nem fizet adót meg más egyebet se.
Majd amikor alkudozol, mert az ügyfélszolgálaton azt is mondták, hogy náluk ez is lehetséges és elindulsz a telep utcáin egy próba útra nem is sejted mit kockáztatsz. Nem is tudod, hogy ezekkel az érvénytelen forgalmi engedélyes kocsikkal nem mehetnél ki a forgalomba hiszen biztosítás sincs rajta. Ám az AAA autóház tulajdonosát ez nem érdekli. Ők Prágában székelnek elérhetetlen magasságban, s tesznek egy nagyot az itteni törvényekre.
Sőt a vásárlót is csak arra figyelmeztetik, hogy a kocsit 18 napon belül köteles vagyok átíratni. Na ekkor derül ki a turpisság – rendőrök, a közlekedési hatóság most figyelem – a kocsit a vételár teljes kifizetése után forgalomba helyezés nélkül adják át. Nem nagy összeg de ezzel is cirka 3 ezer forintot lehet megtakarítani. Közben a forgalmi engedélyt amiben világosan ott van a forgalmon kívüli bejegyzés becsúsztatják a paksamétába. Még csak azt se mondják, hogy menjek és kérjek egy szabályos útvonal engedélyt hazáig. Persze, hogy nem mert ezt se ingyen adják. Azt viszont sejtik, hogy ha már megvettem a kerekein gurulva hozom haza Fóttól Miskolcig. Sőt itt is kihasználom azt a 18 nap adta laufot. Arra nem számítok, miért is tenném, hogy az első rendőri ellenőrzéskor megbukhatok és legalább száz ezer forintot fizethetek bírságként.
Gondolom legalább két oka lehet ennek a disznósságnak. A távoli csehek gondolják azt tesznek amit akarnak . A lényeg, hogy ebből is jön a lé.
Merem feltételezni, hogy hetente több száz autót adnak el így lábon és engednek ki minden hivatalos papír nélkül a telepről. Ha ez így van ezt csak a közlekedési hatóság és a rendőrség tudtával tehetik. Ezt már nem is merem feltételezni, ez már a hatóság megrágalmazása. Mindenesetre ha tehetném visszamenőleg megnézetném mennyi ilyen nem forgalomképes autót adtak el az utóbbi időben.
Vagy, mert ez is elképzelhető esetemben történt csak ilyen malőr. Mert ugye ha forgalomképes akkor egy esetleges karambolnál kiderül, ők a felelősek. A szóban forgó kocsinak az első hátsó fékje totál le volt kopva. A szilent blokkok görbültek és ennek megfelelően az első kerekek 17 milliméterrel elterpeszkedtek. A gumik is így kophattak meg a nem látható helyeken.
Mit lehet tenni egy Fóton üzemelő cseh céggel ahol nem képesek kifüggeszteni hol és merre a felettes hatóságuk. Hogyan lehet érvényt szerezni a jognak egy olyan kereskedésnél amelynek az ügyfélszolgálata nem képes megadni a felelős vezetőt elérhetőségét és ha a számomat meglátják kinyomják a telefont.
Csak annyit kérek, hogy minél többen osszák meg és figyelmeztessenek mindenkit ! Ennek a cégnek barátaim szerint Csehországban is ismeretesek a machinációi.