- A megállapodás értelmében a Magyar Telekom és a Telenor Magyarország közösen üzemelteti és fejleszti 800 MHz-es 4G mobilhálózatát Budapest kivételével az egész országban.
- A hálózatmegosztás révén az érintett ügyfelek kétszer nagyobb kínált sebességű mobilinternet szolgáltatást vehetnek igénybe, illetve a kevésbé ellátott területeken élők előbb juthatnak gyors mobilinternethez. A sebesség emelkedése és a lefedettség növekedése a következő hónapokban fokozatosan történik majd meg.
- A hálózat közös üzemeltetése a szolgáltatók és ügyfeleik közötti kapcsolatot, illetve a szolgáltatók versenyét a kiskereskedelmi piacon nem érinti.
Az együttműködés lehetővé teszi, hogy a szolgáltatók ügyfeleiknek a 800 MHz-es 4G hálózaton a jövőben fokozatosan kétszer nagyobb kínált sebességet tudnak biztosítani az összevont 20 MHz-es sávszélességű frekvenciablokkon, mint a külön-külön rendelkezésükre álló 10-10 MHz-es frekvenciablokkokon. A megállapodás eredményeképpen az érintett vidéki lakosok hónapokkal vagy akár egy évvel korábban élvezhetik a 4G technológia és a jobb lefedettség előnyeit, mint például a nagyobb le- és feltöltési sebességet, vagy a szakadozásmentes videolejátszást. A közösen üzemeltetett 4G hálózaton a mobilinternet szolgáltatás az érintett régiókban mindkét szolgáltató ügyfelei számára egyszerre elérhető lesz, akik így több szolgáltató ajánlatai közül választhatnak, mint korábban.
A megállapodás értelmében a közösen kialakított kiépítési terv alapján – Budapest kivételével – a Telenor a Dunántúlon, a Telekom az ország fennmaradó részén fokozatosan építi ki és üzemelteti a 800 MHz-es 4G hálózatot, így 2015 végéig 800-800, vagyis összesen 1600 bázisállomást telepítenek, illetve működtetnek. A megállapodás részeként a szolgáltatók a 800 MHz-es sávban használt frekvenciablokkjaikat a másik szolgáltató által lefedett országrészben a másik szolgáltató részére bérbe adják. A frekvenciák bérbeadásáról szóló szerződést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően jóváhagyta. A két vállalat a közöttük létrejövő együttműködési megállapodásokról a Gazdasági Versenyhivatalt tájékoztatta.
A nemzetközi viszonylatban már elterjedt együttműködési forma Magyarországon most valósul meg elsőként.Az együttműködésnek köszönhetően a Telekom 2015 végére a korábban bejelentett 93% helyett várhatóan 97%-ra, a Telenor pedig 95%-ra növeli az országos kültéri lakossági 4G lefedettségét.
A 800 MHz-es frekvenciatartomány különösen alkalmas a kisebb települések, ritkán lakott területek 4G hálózati ellátottságának növelésére. A hálózatmegosztás növeli a vidéki régiók szélessávú szolgáltatásokkal való ellátottságát, csökkenti a különbséget a városi és vidéki területeken elérhető mobilinternet szolgáltatások színvonala között. A kapacitások jobb kihasználása mellett a
hálózatmegosztás a működési hatékonyságra is pozitív hatással van. Jelentős megtakarítás érhető el a hálózat működtetési és üzemeltetési költségeiben, ami élénkítheti a beruházásokat és az innovációt, és ezzel előmozdítja a magyar gazdaság nemzetközi verseny-képességének javítását. Mindezt figyelembe véve a megállapodás jelentősen hozzájárulhat a digitális esélyegyenlőség megteremtéséhez, és támogatja a Digitális Magyarország víziójának megvalósulását.
A Telekom és a Telenor hálózat-megosztási megállapodása kizárólag technológiai együttműködés, amely a szolgáltatók kiskereskedelmi piaci tevékenységét semmilyen módon nem befolyásolja. A szolgáltatók továbbra is versenyhelyzetben lesznek egymással az általuk kínált szolgáltatások és ügyfélkiszolgálás terén, ugyanakkor a 4G lefedettség a vidéki régióban a megállapodásnak köszönhetően már a közeljövőben természetes lesz a 800MHz-es tartományban.
A ritkábban lakott vidéki területeken és kistelepüléseken az ügyfeleknek az együttműködés eredményeképpen sokkal korábban nyílik lehetősége legalább két 4G mobilinternet szolgáltató szélesebb kínálatából választani, mint az együttműködés nélkül. A hálózat közös üzemeltetése a szolgáltatók és előfizetőik közötti kapcsolatot nem érinti, a szolgáltatás folytonosságát nem befolyásolja, az ügyfeleknek teendője ezzel kapcsolatban nincs.