Valamikor hajdanán sokat olvastam Asbóth Oszkár életéről. Tudomásom szerint ő volt az a magyar aki, megalkotta a helikoptert.
S íme mit látok, egy pesti kisiparos, ahogyan neveztük egy fővárosi maszek egy Széna téri pincében készített magának egy ilyen helyből le fel szálló járművet. Máig se tudjuk mi lett vele, mi lett ebből. Hogy engedélyt nem kapott rá az tuti. Lehet, hogy kísérleti felszállás után Hegyeshalom után kirepült. Még integetett is a vámosoknak. Nagyon alacsonyan szállhatott mert a veszprémi bunkerben ücsörgő lokátorosok észre se vették. Így a MIG 21 -es csodajószágok nem eredhettek a nyomába.
Egyébként a hatvanas évek végén a miskolci ingatlankezelő vállalat egyik műszaki igazgatója, pontosan Légrádi elvtárs elunta a várakozást a MERKUR sorszám nézegetése közben. Hét évet várt volna egy új Trabantra, így az összes anyagbeszerzője mást se tett mint, hogy felvásárolta a Trabanthoz szükséges alkatrészeket. Karosszériát, üléseket, motort, kárpitot és kerekeket. Nem sokba telt és összerakott egy kész autót. Most tessék figyelni, a kocsi állami ára 46 ezer forint volt és így darabokban alig 30 ezerből kijött. Ehhez persze kellett egy kis kézimunka. Ha nem látom nem hiszem. Megnéztem a járművet , a zsír újat ami ott poshadt egy garázsban, talán a mostani Centrum áruház helyén egy tágas udvarban. Próbáltam megvenni, de Tőzsér István minisztériumi főosztályvezető kapásból megmondta – ismeri a problémát, ez a kocsi soha se lesz autó. Nem kaphat forgalmi engedélyt nem lehet levizsgáztatni, ha csak nem adunk be rá egy kérelmet teljes műszaki dokumentációval. Ami akkoriban hatvan ezer forint lett volna.
Na mi persze addig keressük a kiskaput amíg az magától ki nem nyíl. Jött egy füles , semmi gond, egy totál káros Trabant papírjaival már is gurulhat a forgalomban. Mi magyarok feltalálóknak születtünk.