Az európai férfiak közel fele (44,49%) hetente három vagy több alkalommal néz fociközvetítést.

 

Az európai férfiak közel fele (44,49%) hetente három vagy több alkalommal néz fociközvetítést.

  • Az európaiak 28,53 százalékának a focimeccsek közben az okozza a legnagyobb bosszúságot, amikor nem tudja eldönteni, hogy melyik játékos kicsoda.
  • Az európai felnőttek majdnem fele (48,84%) tervezi TV vásárlását kimondottan az idei fontosabb nyári sportesemények megtekintéséhez. 
  • Az európai nők közel 50 százaléka (49,25%) és a férfiak 43 százaléka ért egyet azzal, hogy az elmúlt 15 évben javult a focisták imázsa.

 

Budapest, 2016. június 20. – Nyilvánvaló, hogy a labdarúgás és a focisták is változtak az évek során. A játékosok minden mozdulatát figyelik: a sportközvetítők elemzik a képességeiket, a nézők pedig szigorúan figyelemmel kísérik a stílusukat. Az egyszerű zselés frizurák indián hajkoronává vagy férfikonttyá alakultak, a játékosok repertoárja a köténytől a rabonáig fejlődött, az ünneplés pedig egyszerű ujjmutogatásból koreografált mutatványokra cserélődött. A játék gyorsabb lett, a cselek nagyobb ügyességet igényelnek, és egyre nagyobb figyelem irányul játékosok stílusára.

 

A Samsung Electronics által közzétett új kutatás* azt vizsgálja, hogy „a játék szépségének” változásai miként hatnak a televízióvásárlásokra; kiderült, hogy minden ötödik európai felnőtt évente átlagosan több mint 468 órányi focit néz.  A sportműsorok nézésével töltött idő 28 080 percnek, azaz 62 munkanapnak felel meg.

 

Ahogyan a játékosok egyre gyorsabbá és technikásabbá válnak, úgy nő az igény a magas képminőség iránt is: az európai felnőttek már közel fele tervezi, hogy új televíziót vásárol, hogy még nagyobb élmény legyen az idei nyári sportesemények megtekintése.

 

Az európai felnőttek három leggyakoribb gondja az otthoni meccsnézés során: ha nem tudják megkülönböztetni egymástól a játékosokat (28,53%), ha a labda egy világosabb területről árnyékba repül, és nem látszik, hogy hol van (21,47%), illetve, hogy túl kicsi a képernyő (9,8%).

 

A Samsung a kedvében jár azoknak, akik a játékosokat minden szögből részletesen szeretnék látni, és egyetlen pillanatról sem szeretnének lemaradni. Ezért bemutatta az SUHD TV-k legújabb sorozatát, amely a Quantum dot technológia, az Ultra black TV panel és az 1000 nites HDR-fényesség jóvoltából páratlan képminőséget nyújt.

 

Ahogy Michael Zöller, a Samsung Electronics európai TV-részlegének vezetője megjegyezte: „A Samsung SUHD TV-inek a képernyője a tökéletes választás az idei nyári sportközvetítések megtekintéséhez. A Quantum Dot technológia az elérhető legjobb képminőséget nyújtja, hogy mindent úgy láthasson a néző, mintha maga is a stadionban ülne. A fű pont olyan zöld lesz, a mezek pont olyan fényesek, az ívelt tévék pedig kivételes mélységérzékelést biztosítanak. Történjenek bármilyen gyorsan az események, a szurkolók otthonuk kényelmében sem maradnak le a játék egyetlen felemelő pillanatáról sem.”

 

Andy Reik operatőr, aki számos rangos sporteseményen dolgozott, úgy véli, hogy „a HD lebilincselőbb vizuális élményt teremt, így megváltoztatta a játék felvételének módját is. Az operatőröknek több felvételt kell rögzíteniük, és minden szögből fel kell venniük az eseményeket. Mivel a HD technológia kétszer olyan jó minőségű képet nyújt, jellemzően egyszerre több mint 40 kamera dolgozik”.

 

A képminőség javulása nemcsak a tévézési szokásokat befolyásolta, hanem a focistákat is arra ösztönözte, hogy jobban ügyeljenek a megjelenésükre. A megkérdezettek több mint kétharmada (67,78%) gondolja úgy, hogy a focisták fizikai megjelenése javult az elmúlt 15 évben. A megjelenésüket illetően az európai férfiak majdnem harmada (32,23%) elsősorban a focistákat tekinti példaképnek, előrébb sorolva őket a színészeknél, a zenészeknél és a valóságshow-szereplőknél is.

 

*A kutatást a One Poll végezte (2016. május 19–30. között) 9000 felnőtt bevonásával 10 európai országban (Franciaország, Németország, Olaszország, Lengyelország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Svájc és Egyesült Királyság).

 

###

 

Szerkesztői megjegyzések

 

Az európai eredmények

 

  • Az európai férfiak több mint fele (56,9%) tervez új TV-t vásárolni az idei fontosabb nyári sportesemények megtekintéséhez.

 

  • Az európai felnőttek csaknem fele (48,84%) tervezi, hogy új televízót vásárol kimondottan az idei fontosabb nyári sportesemények megtekintéséhez.

 

  • Az európai felnőttek 28,53 százaléka állítja, hogy a focimeccsek nézése közben az okozza a legnagyobb bosszúságot, amikor nem tudja eldönteni, hogy melyik játékos kicsoda. A három legtöbbet említett probléma:

 

  • Amikor nem lehet pontosan megkülönböztetni a játékosokat (28,53%).
  • Amikor a labda egy világosabb területről az árnyékba repül, és nem látszik, hogy hol van (21,47%).
  • Túl kicsi a képernyő (9,8%).

 

  • Az európai férfiak közel fele (44,49%) hetente átlagosan három vagy több alkalommal néz fociközvetítést, a megvizsgált európai országok közül Olaszországban néznek átlagosan a legtöbb meccset.

 

  • Azon férfiak aránya, akik az adott piacon hetente legalább háromszor néznek focit:
    • Olaszország (60,31%)
    • Románia (53,8%)
    • Spanyolország (53,8%)
    • Németország (47,25%)
    • Franciaország (45,76%)
    • Lengyelország (38,63%)
    • Portugália (37,78%)
    • Egyesült Királyság (22,6%)
    • Svájc (20,44%)
    • Svédország (17,95%)

 

  • Azon felnőttek aránya, akik szerint a focisták megjelenése (például hajviselete és öltözködése) a közvetítéseken és azon kívül is javult az elmúlt 15 évben: 67,78%.

 

  • A csúcsfocisták a fő stílusdiktátorok: az európai férfiak csaknem harmada (32,23%) inspirálódik a focisták megjelenéséből a saját stílusa kialakításakor, akik ezzel megelőzik a színészeket (29,70%), a zenészeket (18,26%) és a valóságshow-szereplőket (6,77%) is.

 

 

 

 

A Samsung Electronics

A Samsung Electronics úttörő ötleteivel és technológiáival inspirálja a világot és formálja a jövőt. A vállalat újraalkotja a televíziók, az okostelefonok,  a viselhető okoseszközök, a tabletek, a kamerák, a digitális készülékek, a nyomtatók, az orvosi eszközök, a hálózati rendszerek, a félvezetők, valamint a LED megoldások fogalmát. A legfrissebb információk a Samsung Newsroomban, a news.samsung.com weboldalon érhetők el.

 

 

Sajtókapcsolat

Sebestyén Tamás

FLOW PR

Mobil: +36 20-665-0386

samsung@flowpr.hu

 

Nyilas Orsolya

Samsung Electronics Magyar Zrt.

Tel: +36 1 453 1133

o.nyilas@samsung.com