Budapest, 2016. augusztus 31. – Minden tizedik családban úgy spórolnak a vízszámlán, hogy egy vízben többen is lefürdenek, a megkérdezettek harmada pedig fürdés helyett a zuhanyzást választja a takarékosság érdekében – derült ki a Szerelvénybolt Kft. által készített fürdőhasználati felmérésből. A magyarok 15 százaléka viszont még mindig rendszeresen a WC-be önti a fáradt olajat, főként a 35 év alattiak. Minden ötödik ember pedig fürdéshez is magával viszi okostelefonját.
Majd minden tizedik családban többen is lefürdenek egy vízben, hogy így is csökkentsék vízfogyasztásukat, azonban csupán a válaszadók 5 százaléka hasznosítja újra a fürdővizet, például felmosásra vagy WC-lehúzásra – derült ki a Szerelvénybolt Kft. felméréséből, melyben a magyarok fürdőhasználati szokásaira voltak kíváncsiak. A rendszeres mosakodásból viszont nem engedünk: a válaszadók kétharmada naponta tisztálkodik, minden negyedik megkérdezett pedig napjában többször is fürdik vagy zuhanyzik. A felmérésben részt vevő magyarok kétharmada inkább a tusolást választja, hogy kevesebb vizet fogyasszon, a háztartások harmadában pedig víztakarékos zuhanyfej felszerelésével csökkentik a fogyasztást. „Már olyan víztakarékos csaptelepek is elérhetők, amelyekkel 60 százalékkal csökkenthető a vízfogyasztás a hagyományos termékekhez képest, a levegővel dúsított vízsugár miatt viszont ezt egyáltalán nem érezzük használat közben” – magyarázta Patonai Roland.
A válaszadók 60 százaléka naponta fél-egy óra közti időt tölt a fürdőben, minden negyedik ember viszont még egy óránál is többet. A megkérdezettek fele ötleteléssel, fejben való listaírással tölti a tusolásra, fürdésre fordított időt, míg minden harmadik válaszadó ábrándozással és fantáziálással köti le gondolatait ilyenkor. A válaszadók között akadt olyan is, aki egyszer annyira elgondolkozott, hogy fehérneműben látott neki a zuhanyzásnak.
A magyarok 20 százaléka mondta azt, hogy a fürdőbe is magával viszi okostelefonját, és azzal üti el az időt. „Így nem csoda, hogy minden tizedik válaszadó ejtette már bele mobiltelefonját vagy digitális kütyüjét a WC-be vagy fürdőkádba, és akad köztük olyan, aki nem egyszer járt már pórul” – tette hozzá Patonai Roland, a Szerelvénybolt Kft. tulajdonosa. A családok 20 százalékában sajnos akadtak ennél komolyabb „balesetek” is a fürdőben: a megkérdezettek 17 százaléka csúszott már el a kádban, zuhanyzóban vagy onnan kilépve, de az sem ritka, hogy a kád szélére állva esik le valaki.
Még mindig mindent a WC-be öntünk?
A Szerelvénybolt Kft. felméréséből kiderült, hogy a magyarok 15 százaléka még mindig rendszeresen a WC-be önti a sütés, főzés után megmaradt fáradt olajat, de akadnak olyanok is, akik a szilárd ételmaradékot és a cigicsikket is a WC-be dobják. „Ami igazán meglepő, hogy főként a fiatalabb, 35 év alatti korosztályra jellemző, hogy a sütőolajat még mindig a WC-be önti” – magyarázta Patonai Roland. Nem is csoda, hogy a felmérésben részt vevő magyar családok felének dugult már el a WC-je, a legextrémebb esetekben túl nagy csont vagy épp a gyerekek szeretett kisautója okozta a problémát.
Pajzánkodás a fürdőben – Dukai Regina és Istenes Bence a favorit
A felmérésben részt vevő magyarok 40 százaléka, ha teheti, szívesen fürdik együtt párjával. Leginkább a 18-25 évesek szeretik a közös fürdőzéseket és zuhanyzásokat, közülük háromból ketten szoktak párjukkal együtt fürdeni, de a 26-35 év közöttiek fele is a páros fürdést preferálja. Leginkább azok szeretik a közös pancsolást, akiknek van fürdőkád az otthonukban. Akadnak olyanok is, akik nem csak párjukkal, de magyar ismert emberekkel is szívesen fürdőznének együtt, a férfiak Dukai Reginát és Liptai Claudiát látnák a legszívesebben a fürdőkádjukban, míg a nők körében Istenes Bence és Csányi Sándor színész a legnépszerűbb.
********************************
A felmérés hátteréről:
A kutatás online megkérdezéssel zajlott 18 év felettiek körében, az adatok felvételére 2016. augusztus 17. és 25. között került sor. Bár a kutatás nem reprezentatív, jól mutatja a magyar lakosság fürdőhasználati szokásait. A felmérésben összesen 790 magyar internetező vett részt.
Kapcsolódó webcím:
Kapcsolódó képanyag:
Témához kapcsolódó illusztrációk:
(Forrás: Hansgrohe Kft.)
Zuhanyzó férfi: www.sakkom.hu/sites/default/files/sajto/szerelvenybolt/zuhanyzo_ferfi.jpg
Zuhanyzó nő: www.sakkom.hu/sites/default/files/sajto/szerelvenybolt/zuhanyzo_no.jpg
Zuhanyzó pár: www.sakkom.hu/sites/default/files/sajto/szerelvenybolt/zuhanyzo_par.jpg
Fürdőszoba: www.sakkom.hu/sites/default/files/sajto/szerelvenybolt/furdoszoba_kep.jpg
Fürdőszobai csap (vízfogyasztás): www.sakkom.hu/sites/default/files/sajto/szerelvenybolt/furdo_vizfogyasztas.jpg
A Szerelvénybolt logója:
www.sakkom.hu/sites/default/files/sajto/szerelvenybolt/Szerelvenybolt-logo.jpg
További információ:
Árok Bianka
vezető kommunikációs tanácsadó
SAKKOM Interaktív
online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
Fax: (+36) 1 237-0213
Mobil: (+36) 20-485-5894
E-mail: barok@sakkom.hu
Cím: 1068 Budapest, Benczúr utca 47.
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: www.facebook.com/sakkom.interaktiv/
A Szerelvénybolt Kft.-ről:
A Szerelvénybolt Kft., az Ariston gázkészülékek legnagyobb hazai forgalmazójaként 2014-ben megközelítőleg bruttó 3,5 milliárdos árbevételt ért el. Az épületgépészeti kis- és nagykereskedés 22 éve nyújt egyedi megoldásokat víz-, gáz- vagy fűtési rendszer összeállításához. A Haka csőrendszerek kizárólagos magyarországi forgalmazója, emellett négy üzletükben – Budapesten, Budaörsön, Soroksáron és Kecskeméten – összesen 200 márka több mint 30 000 termékét forgalmazzák. 2015-ben elindított online webáruházukban a kazán és vízmelegítő készülékeken túl szaniterek és szerszámok széles választékával várják ügyfeleiket.