Az irodai folyamatokat optimalizáló, másodperc alapú MOTIMENT módszertan sikerének titka, hogy rámutat a szervezeti egységek együttműködési anomáliáira és felfedi a „szabad szemmel” nem látható tartalékokat, ezen know-how alkalmazásával 20-30 százalékos hatékonyság javulás érhető el. Főleg a nagyvállalati környezetben mért sikerek tették lehetővé a 10 éve alapított MOTIMENT Kft. dinamikus növekedését. Az eredmények mögött igen komoly, folyamatosan zajló K+F áll, a BI (Business Intelligence) és a kapcsolódó támogató módszertanok egyedi fejlesztések eredményei. A vállalat az elmúlt években rendre megduplázta az árbevételét, az idei évre már külföldi projektet is terveznek elindítani; kiemelt partnerei között szerepel az OTP, a Magyar Telekom és a Nemzeti Útdíj Szolgáltató is. A cég növekedési stratégiája miatt szükségessé vált, hogy az üzletfejlesztéssel dedikált szakember foglalkozzon, mely bizalmi pozíciót Szőnyi Zoltán tölti be, aki ezt megelőzően a Bericap Magyarországnál, a világ egyik vezető műanyagipari cégénél volt kereskedelmi igazgató.
„Az elmúlt évek számos fontos mérföldkövet tartalmaztak cégünk életében, a legfontosabb, hogy a HR oldali megközelítés helyett (az egyén fejlesztését céloztuk meg a mérés által), teljes mértékben átalakítottuk a módszertanunkat az irodai környezetben lejátszódó folyamatokra, együttműködésekre és IT oldali fejlesztésekre koncentráltunk. Ez a koncepcióváltás komoly fejlődési pályára állított bennünket, és ennek a váltásnak az eredményeként lényegesen hatékonyabban, gyorsabban tudunk valós eredményeket szállítani a megbízóinknak, melynek köszönhetően immár megkerülhetetlen piaci szereplővé váltunk. A munkaerő hatékony felhasználása kulcskérdés ma is és még nagyobb lesz a jövőben. A MOTIMENT segítségével erre adunk egy olcsó, gyorsan megtérülő megoldást” – mondta Mészáros Zsolt, a MOTIMENT Kft. kutatásért felelős ügyvezetője.
Az a célpiac a legideálisabb a vállalat számára, ahol nagy létszámú irodai dolgozó van, sokrétű back office-szal rendelkeznek, ezeken a területeken képes a MOTIMENT igen sok és hasznos eredményt szállítani. Szinte minden nap jönnek új ötletek, lehetőségek, melyek a módszertan származtatott eredményeiből következnek. Fő fókuszban van a módszertan automatizálása, hiszen a nemzetközi terjeszkedés egyik fontos alappillére, hogy az egyes ügyféligényeket távolságtól függetlenül, gyorsan és legfőképpen automatizált módon tudják kiszolgálni.
Fejlődésének köszönhetően 2018-tól megemelt szakértői létszámmal, új vezetői területek létrehozásával működik a kft., a növekedési pályát pedig tudatosan kell tovább építeni. Ez a fő feladata Szőnyi Zoltánnak, a MOTIMENT üzletfejlesztési vezetőjének, aki a tervekről a következőket mondta: „Elképzelésünk szerint első körben EU-n belül szeretnénk építkezni, majd úgy vinnénk tovább a terméket tengeren túlra, vagy éppen Ázsiába. Többek között a Bericapnél kereskedelmi igazgatóként, a Duna Autónál kereskedelmi és marketing vezetőként, valamint a Duropack Csoportnál nemzetközi értékesítési menedzserként szerzett tapasztalataim is tudom itt kamatoztatni, hiszen feladataim közé tartozott a különböző országok vezetőivel való kapcsolattartás mellett az éves költségvetés elkészítése is, valamint a termékstratégia fejlesztése”.
A Duna Autónál Szőnyi Zoltán vezetése alatt új üzletágak alakultak, végrehajtottak olyan szervezeti változásokat, amelyek teljes átállást eredményeztek, és az egész üzleti szegmens ismét nyereségessé vált. Olyan új CRM rendszert tervezett és vezetett be, amely forradalmasította az ügyfelek bevonását, valamint az általa kezdeményezett piackutatás alapján a Duna Autó flottakezelő társaságot alapított, amely a vállalat egyik fontos elemévé vált.