Budapest Főváros Kormányhivatalának közleménye
Budapest, 2019. március 6., szerda (OS) – Tizenöt millió forintos bírságot szabott ki a Fővárosi Kormányhivatal a Wizz Air diszkont légitársaságra
Budapest Főváros Kormányhivatala tisztességtelen kereskedelmi
gyakorlat miatt szabott ki bírságot a Wizz Airrel szemben a
légitársaság januári poggyász-incidense kapcsán indult eljárása
során. 2019. január 28-án a Fővárosi Kormányhivatal Tuzson Bence
közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezésére
fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a Wizz Air diszkont
légitársasággal szemben, miután a Wizz Air W62498-as számú, 2019.
január 26-án Dubaiból Budapestre tartó járatának utasai csak a
budapesti leszállást követően kaptak tájékoztatást arra vonatkozóan,
hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg a célállomásra.
A kormányhivatal az eljárás során megállapította, hogy a járaton
utazó hetven utas összesen kilencven csomagját a társaság nem az
Általános Szerződési Feltételeiben vállaltaknak megfelelően az
érintett járaton szállította, hanem későbbi időpontban más járaton.
A csomagok csak három nappal később érkeztek meg a célállomásra,
amelyről az érintett utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a
kellő és elvárható időben.
A kormányhivatal a mostani döntésében megállapította, hogy ezzel a
magatartásával a Wizz Air légitársaság tisztességtelen kereskedelmi
gyakorlatot folytatott, így Budapest Főváros Kormányhivatala első
fokon 15.000.000 Ft fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a társaság
terhére, és kötelezte arra, hogy a jövőben tartózkodjon az ilyen
gyakorlattól.