Mókuskáztak a kofferekkel – 15 millióra bírságolták Wiz Air – t

Budapest Főváros Kormányhivatalának közleménye

Budapest, 2019. március 6., szerda (OS) – Tizenöt millió forintos bírságot szabott ki a Fővárosi Kormányhivatal a Wizz Air diszkont légitársaságra

 

Budapest Főváros Kormányhivatala tisztességtelen kereskedelmi

gyakorlat miatt szabott ki bírságot a Wizz Airrel szemben a

légitársaság januári poggyász-incidense kapcsán indult eljárása

során. 2019. január 28-án a Fővárosi Kormányhivatal Tuzson Bence

közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezésére

fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a Wizz Air diszkont

légitársasággal szemben, miután a Wizz Air W62498-as számú, 2019.

január 26-án Dubaiból Budapestre tartó járatának utasai csak a

budapesti leszállást követően kaptak tájékoztatást arra vonatkozóan,

hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg a célállomásra.

A kormányhivatal az eljárás során megállapította, hogy a járaton

utazó hetven utas összesen kilencven csomagját a társaság nem az

Általános Szerződési Feltételeiben vállaltaknak megfelelően az

érintett járaton szállította, hanem későbbi időpontban más járaton.

A csomagok csak három nappal később érkeztek meg a célállomásra,

amelyről az érintett utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a

kellő és elvárható időben.

A kormányhivatal a mostani döntésében megállapította, hogy ezzel a

magatartásával a Wizz Air légitársaság tisztességtelen kereskedelmi

gyakorlatot folytatott, így Budapest Főváros Kormányhivatala első

fokon 15.000.000 Ft fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a társaság

terhére, és kötelezte arra, hogy a jövőben tartózkodjon az ilyen

gyakorlattól.