Nekem már régen elment a kedvem a repüléstől. Ha nem muszáj Londonig bumlizok, noha meg lettem győzve, hogy a közutakon százszor több a baleset, jóval nagyobb a kockázat. Mégis. Az önfejűségem pedig egyre csak nő, s amikor ilyen híreket kapok repesek az örömtől. Bár tudom, hogy ez a kormányzati fenyegetés vajmi keveset számít, a nagyok tesznek rá . Biztosan nem ok nélkül nem szálltak fel, valami oka csak lehetett a földön veszteglésnek. Együtt érzek azokkal az utasokkal akik e közben hat órát főttek a fedélzeten, se le se fel nem szálltak. Vajon mit gondolhattak? A személyzet miért nem tájékoztatta őket a várakozás okáról? Miért a kormánynak kell e miatt megróni a légitársaságot. Az utasok láttak e szerelőket sündörögni a gép körül. Ha igen akkor engem , már ott a frász kerülgetett volna, s azonnal imádkozásba kezdek. Telefonálgatok ide, oda amoda, de hogy nem a miniszterelnöki hivatalba az biztos. Különben ezek után várom a tájékoztatást – biztosan ki is találnak valami elfogadhatót – hogy miért ücsörögtek a Liszt Ferenc reptéren egy negyed napot. Csak úgy. Ja és jár e ezért valami kártérítés? S akkor jöjjön a hivatalos számonkérés.
A mai nap folyamán a Ryanair légitársaság egy repülőjárata közel hat
órán át vesztegelt a repülőtéren. Ezért Gulyás Gergely
Miniszterelnökséget vezető miniszter és György István területi
közigazgatásért felelős államtitkár fogyasztóvédelmi vizsgálatra
utasította Budapest Főváros Kormányhivatalát annak tisztázása
érdekében, hogy az eset kezelése során a Ryanair eleget tett-e
jogszabályi kötelezettségeinek.
Felháborítónak tartjuk, ahogyan a légitársaság kezelte a felmerült
problémát. Az utasoknak joguk van a tájékoztatáshoz, a
légitársaságtól pedig elvárható, hogy mindent megtegyenek a
kényelmetlenségek csökkentése érdekében.
A fogyasztóvédelmi vizsgálat során a kormányhivatal feladata
megállapítani, hogy a Ryanair eleget tett-e az utasokkal szembeni
kötelezettségeinek. Minden esetben szigorúan fellépünk az utasok
jogainak védelme érdekében.
Kiadó: Miniszterelnökség