ÁSZ-elemzés: Erősödött a politikai hirdetések átláthatósága, a közösségi média viszont egyre nagyobb szerepet kap

 

 

A hagyományos médiatermékek esetében erősödött a politikai

hirdetések átláthatósága és elszámoltathatósága a 2010-től több

ütemben megújított jogszabályi előírások eredményeként – erre a

következtetésre jutott az Állami Számvevőszék legfrissebb elemzése.

Az ÁSZ elemzői ugyanakkor arra is felhívják a figyelmet, hogy a

politikai hirdetések megjelenési felülete az elmúlt években egyre

nagyobb arányban a közösségi média irányába tolódott el. A közösségi

médiafelületeken megjelenő, politikai hirdetés jellegű tartalmak

ugyanakkor a választási törvényben nem nevesített kampányeszközök.

Az ÁSZ elemzése a jelenlegi hazai jogi szabályozás értékelési

alapján leszögezi: jelenleg a közösségi médiában megjelenő,

politikai hirdetés jellegű tartalmak a választási törvényben nem

nevesített kampányeszköznek minősülnek, mivel a választói akarat

befolyásolására, vagy annak megkísérlésére alkalmas eszközök. Ez

pedig azt eredményezi, hogy kampányidőszakban történő használatuk a

kampánytevékenység kategóriájába tartozik. Az ÁSZ elemzői felhívják

a figyelmet, hogy a politikai hirdetések szabályozásához kapcsolódó

jogalkotói szándék a közösségi média felületein közzétett politikai

hirdetés jellegű tartalmak esetében jelenleg nem teljes körűen

biztosított.

Bővebben az elemzésről:

https://www.aszhirportal.hu/hu/hirek/politikai-hirdetesek-ezt-mondjak-az-asz-elemzoi

Horváth Bálint, szóvivő

Kiadó: Állami Számvevőszék