ujkelet.live
Az izraeli haditengerészet a jövő héten várhatóan megkapja a négy új német gyártmányú Szá’ár-6 osztályú korvett első darabját, amely érzékelőkkel, fegyverekkel és védelmi rendszerekkel lesz ellátva, jelentősen növelve Izrael képességét, hogy megvédje az ország két működő gázfúrótornyát a rakéta- és más típusú támadásoktól, valamint a kereskedelmi útvonalakat.
Az Izrael felségvizeiben található földgázkészleteket a kormány hivatalosan stratégiai nemzeti eszközként jelölte ki, és a haditengerészetet bízta meg a védelmével, amely eddig elsősorban az ország partjainak védelmével foglalkozott.
A közel 2000 tonnás hajó két tengeri Vaskupola üteggel lesz felszerelve a ballisztikus rakéták elfogására, valamint egy Barak-8 üteggel a robotrepülők ellen.
A hajót mintegy 260 statikus radarrendszer borítja – úgynevezett fázisvezérelt -, amely lehetővé teszi a lövedékek és repülőgépek, valamint a tengerszint feletti hajók és alacsonyan repülő robotrepülőgépek észlelését, míg maga a hajó kevésbe könnyen lesz észlelhető a forgó radarrendszerrel rendelkező hajókhoz képest. Korábban egy hajónak két külön radarrendszerre volt szüksége, az egyik a tengerszint feletti tárgyak észleléséhez, a másik pedig az égbolt átvizsgálásához.
Noha a Szá’ár-6, amelynek hátulján helikopter leszállópálya van, nagyobb, mint az Izraeli Haditengerészet másik két osztályú korvettje, a Szá’ár-5 és a Szá’ár-4.5, mégis sokkal kisebbnek tűnik a radaron, köszönhetően a lopakodó technológia fejlődésének.
A Szá’ár-6 nagy az ország meglévő hajóihoz képest, de a haditengerészet tisztviselői szerint jóval kisebb, mint azok a hajótípusok, amelyek a feladatait ellátják.
Az elődöktől eltérően a Szá’ár-6 kifejezetten férfi és női tengéreszek számára készült. A haditengerészet arra számít, hogy a rakétahajók legénységének körülbelül egynegyede nő lesz.
Az első Szá’ár-6, az INS Magen hivatalosan jövő szerdán cserél gazdát, de több hónapig nem kerül bevetésre. A hajó teljesen elkészült, de az érzékelők, fegyverek és védelmi rendszerek túlnyomó része izraeli vállalatoktól származik, és Izraelben telepítik és kapcsolják össze őket.
A másik három Szá’ár-6 osztályú korvett – az INS Oz, az INS Atzma’ut és az INS Nitzahon – a jövő év során érkezik.
Thyssenkrupp
A Szá’ár-6 hajók német Thyssenkrupp vállalattól való megvásárlásáról szóló döntés, valamint a tengeralattjárók vásárlásával foglalkozó másik megállapodás része egy izraeli korrupciós vizsgálatnak, amelyben több vezető izraeli üzletember os érintett, köztük Benjamin Netanjahu miniszterelnökkel szoros kapcsolatot ápolók, valamint a haditengerészet egykori parancsnoka, Eli Marom.
A három másik korrupciós ügyben érintett Netanjahu és az izraeli haditengerészet jelenlegi tisztviselői nem gyanúsítottak az ország történetének egyik legnagyobb korrupciós botrányában, ami 3000-es sz. ügyként ismert.