Prágában tavaly ősszel volt szerencsém kivillamosozni magam. Letettem a kocsit és az olcsó hetijeggyel szinte mindenhová gyorsan eljutottunk a villingerrel. Nem is kellett bosszankodnom, s parkolóhelyeket kutatnom. S ami lényeges többször is utazhattunk azzal a villamossal amely most Miskolcon futja a próbaköröket. Ha jól emlékszem tízezer kilométert kell robognia üresen, utasok nélkül. Minden állomáson megáll, menetrendszerűen közlekedik, de legfeljebb csak a vállalat alkalmazottai láthatók a szerelvényen.

Kérdés – vajon miért nem lehet utasokkal bejáratni próbautasokkal. Mi lehet abban a pláne, hogy két-három hónapig koptatja a sínt csak úgy tesztelés céljából.  Mire valók ezek a próbakörök? Ma már az autókat se kell bejáratni mint hajdanán, amikor még a hatvanas években is az új kocsikat Budapestről az Alföld irányából hozták Miskolcra, hogy ne kelljen emelkedőn járatni. Majd háromezer kilométeres futás után lehetett erőltetni a motort.

Ám ma 2013 -ban egy villamosmotort miért is kell így járatni, vagy ha muszáj miért nem utasokkal gyúrják rá a forgalomra.

Ha akad egy szakember aki ezt megmagyarázza szívesen meghallgatom. Kiváncsi lennék a gyártók mivel indokolják ezt a strapát.

szantograf.hu