Megszokhattuk, hogy ha egy nagyobb szolgáltatót hívunk negyed vagy félórákat várunk a kezelő bejelentkezésére. Nyomjuk meg ezt vagy azt, ha ezt vagy azt akarjuk. Fontosak vagyunk a számukra, de most annyira leterheltek, hogy hívjuk őket később. Gyomorgörcsöm van, ha ilyen intéznivalóm van.
Persze az okosabbak egyszerűbben online intézik, ám ehhez viszont előtte regisztrálni kell, amihez a nénikém oltási bizonyítvány számát is megkövetelik. S ami tragikus nekem valahogyan minden hétre jut valami ilyesmi. Most például, hogy ne unatkozzam az UPC az aktuális ellenfél.
Bár egy rossza szavam se lehet rájuk, mivel a mi utcánkban hajdanán ez a szolgáltató építette ki az internetet és a tévécsatorna hálózatot. Majdnem húsz évig tisztes jó fizető ügyfelük voltam. Emlékezetem szerint Vercz Kálmán a cég első miskolci igazgatója győzött meg, hogy aki náluk jobb az nem mond igazat.
Végül, mint az életben a hosszú együttlét betett a kapcsolatunknak. Az egyik lelkes ügyfélkötőjük heti rendszerességgel próbált lyukat beszélni a hasamba, hogy emelhessenek pár száz forintot a szolgáltatásukon. Egyszer csak jó kedvemben találtak és rábólintottam, hogy legyen nekünk is HD és visszanéző videós bokszunk. Na, itt kezdődött a probléma. Mi az a három négyszáz forint és akkor majd azt nézek vissza, amit csak szeretnék. Nem vagyok időhöz kötve akár éjszaka is visszapörgethetem a kedvenc műsoraimat. Hétszer, ha nem hetvenszer jöttek ki megcsinálni bokszot cserélni, és ha nem értek rá akkor telefonos segítséget kaptam. Húzzam ki, áramtalanítsak és imádkozzak, nézzem mit látok itt-ott és amott mondjam, mikor mi villan fel és melyik dobozon.
Hát meguntam. A tisztes, őszinte szakítást választottam. Bementem a Szinva parki központba és visszaadtam a cuccot és lemondtam a szolgáltatást. Ezzel együtt a húsz éves előfizetői jogviszonyom után, a szolgáltatás elmulasztása ellenére dupla csekkeket küldözgetnek. Kettesével, hátha valamelyiket szórakozásból csak befizetem. Hát nem.
A telefonos ügyfélszolgálat ügyintézője jelzi, minden beszélgetést rögzítenek. Oké, mondom én is. Automatikusan, ilyen fránya telefonom van. Válasz ez törvénytelen, én nem tehetem. Kérdezhettem volna, hogy miért, ha a szolgáltató megteheti, akkor én se leszek rest.
Akit érdekel, a felvételt nálam meghallgathatja. Fenomenális. Egy önálló rádiókabaré estnek is elmenne. Igaz, nincs benne, hogy anno a posta távközlési üzemi időkben kötelező volt egy M betűt írni az előfizető neve elé ha telefonüzenet rögzítőt használt. Volt egy magyar gyártmányú BRG-s készülék amely derekasan megállta a helyét. Ezzel halálra bosszantottam a barátaimat akik még nem is hallottak ilyenről. Sok cifrát mondtak rá. Ehhez később volt egy kis prűttyögő is amivel bárhonnan lehallgathattam az otthoni rögzítőt. Na erről tudnék még sokat mesélni.