Sikerült megoldani Tokaj és térsége 20 éves problémáját. Dr. Mengyi Roland, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés elnöke, térségi országgyűlési képviselő hétfőn délután Tokajban bejelentette, hogy súlykorlátozást vezetnek be a 38-as főúton és tarcali úton a tehermentesítés érdekében.
„Húsz éves problémát sikerül megoldanunk.” –jelentette be dr. Mengyi Roland, a nagy kamionforgalom miatti zaj, rezgés, s kipufogó füst ugyanis jelentősen rontotta az itt élők életkörülményeit. Kiemelte a Tokajon áthaladó napi 1000-1200 kamion 60-70 százaléka külföldi tranzit. A lakosok életén kizárólag a forgalom más útvonalra történő átirányítása segíthet. „2020-ig a teljes térség közlekedése megújulhat!” –közölte a jó hírt dr. Mengyi Roland, vagyis eddig megépülhet a már tervezés alatt álló Encs és Tiszanagyfalu közötti 39-es főút az új híddal együtt, Szerencsig 4 sávosítják a 37-est, a további részét pedig megerősítik… Emlékeztetett rá, hogy az előző kormányzat alatt nem történt semmi érdemi a probléma kezelésére, a Tokajt elkerülő utat is 2050-ig tervezték csak megépíteni.
A dr. Mengyi Roland által bejelentett intézkedés értelmében a 37-es főút-Tarcal-Tokaj útvonalon 12 tonna össztömeg alatti tehergépjárművek közlekedhetnek majd. A 37 sz. főút és Bodrogkeresztúr közötti szakaszon 12 tonna, a Bodrogkeresztúr-Tokaj közötti szakaszon pedig csak 3,5 tonna össztömeg alatti járművek, illetve amelyek behajtási engedélyt kapnak. Az előírás szigorú ellenőrzését kérte a térség képviselője a rendőrségtől.
Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója kinevezese után, lakossági megkeresésre szembesült a problémával teljes összefüggésében. Kiemelte, hogy a gyors megoldást nagyban segítette, hogy dr. Mengyi Roland „hathatósan képviselte az érintettek érdekét”. A most bejelentett intézkedés komplex rendszer része, hogy ne Cigándnál jelenjenek meg a kamionok, hanem az M3, M30, autópálya felé tereljék a forgalmat.
Májer János, Tokaj polgármestere kiemelte, hogy komoly károkat okozott a nagy forgalom. Sajnos sok házra ki van téve az „eladó” tábla, pedig nem akarna senki elköltözni, ha ennek a helyzetnek nem lennének kitéve. Megköszönte dr. Mengyi Rolandnak a hatékony segítséget.
Májer József, Bodrogkeresztúr polgármestere hozzá tette: az emberek életminősége is ugyan olyan fontos, mint az, hogy a térség a világörökség része. Csodálkozott is rajta, hogy az elmúlt 8 évben miért nem értették meg ezt a döntéshozók?
Baracskai László, Tarcal polgármestere kiemelte, hogy a motorizációra szükség van, csak az nem mindegy, hogyan zajlik. „Lehet lakni, de mi élni is szeretnénk!” – fogalmazta meg a térségben élők vágyát.
A sajtótájékoztatót követően a Magyar Közút munkatársai a tokaji Tisza-hídnál a bodrogkeresztúri irányba felállították a 3,5 tonnás, a tarcali irányba pedig 12 tonnás súlykorlátozást mutató új KRESZ táblákat. Rövidesen hatályba lép az intézkedés.