Érdemes egyáltalán dolgozni? – Dienes Attila, a Vállalkozások Szakértője

Mint a Vállalkozások Szakértője nap, mint nap ügyvezetőkkel találkozom, és azt tapasztalom, hogy hasonló dolgokat akarnak: stabil ügyfélkört, motivált munkatársakat, hatékonyabb marketinget, amivel ismertebb lehet, vagyis a vágyuk egy eredményes fejlődő cég.

Örömmel látom, hogy sok cég bővülni akar, nem zsugorodni.

Csakhogy a jó munkaerőnek, a tapasztalt szakembereknek van munkájuk vagy pedig külföldre mentek. Hasonló probléma a meglévő ügyfélkör is. Egy része szeretne fizetni, de nem tud, a másik fele pedig kevesebbet vásárol. Ezért olcsóbban szolgáltatnak, leviszik a termékek árait adott esetben. Az eredmény pedig az lesz, hogy kevés pénz marad ügyfélszerzésre. Az iskolában keveset tanítottak a ma működő vállalkozáshoz szükséges alkalmazható tudásról. De ennek ellenére vannak, akik ügyeskednek, de az a tapasztalat, hogy a napi problémák elveszik a figyelmet: nincs „kész a munka” és más helyett kezdenek el dolgozni a vezetők. A napi teendőkről, a kitűzött célokról áthelyezi a figyelmét a problémákra és igyekszik megoldani, ezért kevés idő marad arra, amire szeretné, és estére még egy ügyesebb vezető is kimerülten ér haza.

Fog ez változni vagy romlik tovább?

Leírok egy történetet egy cégről, ahol konzultáltam: az ügyvezető elkeseredett volt és azon töprengett, érdemes-e egyáltalán dolgozni?

A fent leírt problémákkal találtam magam szembe, amikor elkezdődött a cég átvilágítása. Már az ügyvezető mindet bevetett és több próbálkozás volt kisebb-nagyobb sikerrel, hogy a dolgozókat hatékonyabb munkára bírja. Egy egyszerű dolgot kezdtünk bevezetni: leírtuk a cég fő célját, ami egy hosszú távú elérendő dolog, amelyre a tevékenysége irányul azzal a szándékkal, hogy azt el is érik. A cél az ügyfélről szólt, vagyis: miben segít neki a cég szolgáltatása és milyen vágya teljesül. Milyen problémát old meg, amikor őket választja. Ezt kiraktuk több látható helyre, ahol az ügyfelek is észreveszik, és ami a legfontosabb: a cég weboldalára is. Ez azonnali változást hozott, de a munkatársak eredménye alig változott. Itt volt az a pont, amikor a cégben mindenki megfogalmazta a saját célját. Hoppá-hoppá, az ügyvezető a fejéhez kapott „- Atya úristen, itt nem az én célomért dolgoznak!..”

Hát nem! Egy szervezet egyénekből és összehangolt célokból áll.

Tehát ezt felismerve elindult a célok összefésülése, aminek az eredménye egy motivált csapat lett. Volt persze olyan, hogy valaki kevésbé értett egyet ezzel és elment. De a jobbak maradtak, és mai napig segíti a vezető elérni a céljaikat és viszonzásul a munkatársak is elkezdtek a cég céljaiért dolgozni.

Tehát ez lett az aranyszabály: a Célra tedd a figyelmed, ne az akadályra.

Néhány jó tanács még nem feltétele a fejlődésnek. Bővülő kapcsolatokra volt szükség. Az ügyvezető nem várhatott addig, amíg a régi ügyfelek teljesen lemorzsolódnak.

A legkönnyebb módja a kapcsolatépítésnek, ha eljárunk olyan helyre, ahol kötetlenül ismerkedhetünk hasonszőrű emberekkel.

Igen ám, csak én jó magam is meguntam azt, hogy valamilyen kötöttség van, azt akarják, hogy én adjak, és visszafelé pedig semmi, megy a lehúzás, beképzelt konzervatív emberek beskatulyáznak valahová.

Ezt elkerülve létrehoztam egy Klubot, ami 9 éve működik ebben a régióban. Ebben a csoportban még létezik a közvetlen segítőkészség, figyelem a másik felé, tisztességes viselkedés, és fejlesztik cégüket, hasznos tanácsokkal látják el egymást, hogy magas színvonalon szolgáltassanak.

Ez a Kapcsolatépítők Klubja, ahol minden szerdán 16:30-tól cégbemutatók vannak és kötetlenül, jó hangulatban, helyi etikus vállalkozók dolgoznak együtt hosszú távon, miközben feltöltődnek.

Ajánlottam a Klubot az ügyvezetőnek, akinek sikerült beállni a sorba a fejlődő cégek közé és a vezető újból az érezte, hogy érdemes dolgozni és az eredménye egy sikeres cég lett. Ehhez hozzájárult a Klub által tartott Időkapszula tréning, ami orvosolta nála a kimerültséget, illetve az ügyvezető folyamatosan részt vesz a 3 havonta megrendezésre kerülő Vállalkozók Találkozóján.

Hogy ki volt az az ügyvezető, akiről írtam?  Szerdánként ő is részt vesz a Klubéletben és 2014. április 11.-én a Vállalkozók Találkozóján…

Jelentkezés kapcsolatépítésre egy próba szerdára, kimerültség ellen az Időkapszula tréningre 2014. április 4.-ére vagy a Találkozóra, ahol bemutatod cégedet és a vendég előadó a célokról tart előadást.

 

Tudj meg többet itt:

www.uzletiklubmiskolc.hu

www.facebook.com/uzletiklubmiskolc

 

Vagy jelentkezz nálam +3620 333 33 63

Attt dolgozik
Dienes Attila
Vállalkozások Szakértője

A Kapcsolatépítők Klub létrehozásának célja, hogy Miskolc, és Környéke etikus vállalkozóinak lehetőséget biztosítson egymás és az általuk forgalmazott, gyártott termékek, illetve szolgáltatások megismertetésére. A Tagok egymás között költik el a pénzt, ezáltal növekedik a bevételük és helyben marad a pénz. A kimerült és időhiányban szenvedő cégvezetők olyan használható tudást szereznek a Klubban, amely pótolja az iskolai tananyagból kimaradt, a működő vállalkozáshoz szükséges alkalmazható ismereteket.

 

„Költsük el egymás közt a pénzt és növekedik a bevételünk.”

  „Helyben maradjon a pénz.”

Nézd meg, hogyan építettek kapcsolatot a cégvezetők a 2014-es Vállalkozók Téli Találkozóján: