Rossz szokásom szerint időnként saját sebeimet nyilvánosan nyalogatom. Most is. Szóval átnéztem azt a bizonyos VW gyári listát és sajnos a kocsim motorja ott szerepel a hamis szoftveresek között. Őszintén, Teszek rá. A lényeg, hogy az a bizonyos 1.6 literes dízel motor szaggatja az istrángot. Nem akarom, hogy az illetékesek megtudják, de nagyon húz. Még nem is füstöl. Alig van benne 30 ezer kilométer.
A közlemény szerint pánikra semmi okom. A gyárban már készül az új szoftver amivel frissítik a régit. Nekem bizony nem sürgős. Már csak azért se mert újabban az a hír járja, hogy felvetődött ezek a kocsiknak a teljes cseréje. Bár a szívemhez nőtt, mégis ha egy újabb szupert bét adnának nem esnék kétségbe. Van egy másik variáció is , hogy a két kocsi közötti különbséget kiegyenlíthetem , levonják a használati díjat és cserébe új autót kaphatok. Ez se rossz megoldás.
Volt aki azt terjesztette, hogy ezeknek a kocsiknak zuhan majd az ára. Kétlem. Különösen akkor ha a gyár ennyire gáláns, méltányos és minden áron szeretné megőrizni a jó hírét.
Mi lehet egy szoftvercsere következménye. Ha végrehajtják kisebb lesz a jármű légszennyezése és persze a motor teljesítménye is csökken. Aminek egyáltalán nem örülnék. Sőt akkor talán magam követelnék egy a jelenlegihez hasonló teljesítményűt. Egyébként minden kocsinál még a lóerők számát is megadják. Mondjuk az enyém 140 paci teljesítményére szabták, ha ez igaz, hol s hogyan tudom ezt a számot ellenőrizni. Mi van ha a ménesből egy-két négylábú hiányzik?
Kollégáimmal most októberben készültük Németországba a WV gyárba. Tavaly Mlada Boleslavban voltuk Skodáéknál. Szuper volt, reméltük az idei gyár látogatás is az lesz. Csak hát ez a műbalhé – szerintem erről van szó – megkeverte a lapokat. Ott a gyárban aligha örülnének most a tollforgatóknak még akkor se ha baráti jó szándékkal mennénk. Pedig jó lett volna megtapasztalni, ők vajon ott a távolban miként élik meg ezt a gazdasági háborút.