Szakmámból eredően azt hiszem, hogy mindenhez értek. Mindenhez konyítok. Különben honnan lenne bátorságom mindenbe bele kotyogni. A közírás nemcsak kemény meló, felelősség is. A politikus mellébeszélhet, bölcsen hallgathat is viszont firkásznak minden állításával, tagadásával el kell számolnia. Az olvasóinak, akik aztán eldöntik a szirénhangok valóságát.
Jómagam most arra kattantam rá, hogy akad e valaki Miskolcon aki számon tartja melyek a város közlekedésbiztonsági szempontból kritikus pontjai. Valamikor a közlekedésbiztonsági és baleset megelőzési bizottságában évente kiértékeltük ezeket a területeket. Megnéztük hol és mikor következett be a legtöbb karambol és mely területeken nőtt meg a bírságolások száma. Érdekes statisztikai adatok születtek. Amelyekből az illetékesek komoly következtetésekre jutottak. Ki emlékszik már arra, hogy ezeknek alapján sorra építették ki a jelzőlámpákat. Ahol még nem jutott rá pénz ott táblás sebességkorlátozással vagy éppen egy olcsó fekvőrendőrrel csillapították a kockázatot. Egészen jól működött a rendszer.
Na mi van most. A cím képen látható felfestésre sokat kellett várnunk. A lényeg, hogy valaki észrevette, hogy a Búza tér környékén állandósult a reggeli csúcsforgalom. Valaki vagy valakik kielemezték, hogyan lehetne ezt mérsékelni. S rájöttek, hogy mi autósok három méter előnyért bármire képesek vagyunk. Noha feketén fehéren látható, hogy nem jutunk át a túlpartra a villogó sárga fénye alatt mégis behajtunk a kereszteződésbe. Aztán ott ragadva blokkoljuk a keresztforgalmat. Ezek a bugyuta, gyerekes manőverek meg rövid időn belül megbénítják a közlekedést. Ezért satírozták fel ezeket a holttereket, hogy ott senki ne állhasson le. Csak büntetés terhe mellett. Aki nem tudná, igazából ez a gyengébbek kedvéért kerültek ki, hiszen akár felfestik akár nem szabály szerint mindenkinek úgy kell mérlegelni az áthaladás tempóját, dinamikáját, hogy nem ragadhat bent a kereszteződésben. Hasonlóan a vasúti átjáróknál, ahol ugyancsak akkor érdemes behajtani ha biztosan felmérhető az áthaladhatóság. A lényeg a Búza téren jól vizsgáztak a közlekedésbiztonságáért felelős szakemberek.
Más. Ott van az ominózus nagy posta előtti járda. Ahol valamikor mindenki szabályosan felállhatott. Ám az utóbbi időben ezen a szakaszon – ahol hiányzanak a tiltó korlátok – naponta százával parkolnak le. Ügyintézés céljából. Így aztán naponta százával bírságolnak, figyelmeztetnek, rossz esetben radikálisan is. Kérdés, feltűnt e már valakinek, hogy itt nem éppen egyértelmű a helyzet. Gondolkodott e már valaki azon, hogy mi lehet ennek az oka. Esetleg az, hogy Miskolcon ilyen sok a tudatlan a szabályokat megszegő mazsola vagy nem egyértelmű a terület státusza. Van egy kritikus szabálysértőktől hemzsegő városrész és senkinek nem jut eszébe, hogy tenni kellene valamit. Például a hozzám hasonló tudatlan, megtévedt jármű vezetőket munkatáborokba tereljük hatósági KRESZ tanfolyamra. Vagy felülvizsgáljuk, ténylegesen minden rendbe van e ott. Ha nem értünk hozzá akkor igazságügyi szakértőt kérünk a helyzet tisztázására. S nem a szabályok biflázásával kerüljük meg a kérdés megválaszolását. Gáti Attila aki tőlem eltérően tényleg penge ezekben az ügyekben legalább húsz olyan kritikus miskolci útszakaszt jelölt meg ahol vitatott az ottani szabályok értelmezése. Önként, ingyen segítene ezeknek az eldöntésében.
Ha én polgármester lennék( nem akarok mert már öreg és fáradt lennék ehhez) biztosan elfogadnám minden jó szándékú miskolci segítségét. Vagy akkor is meghallgatnám ha tanácsadóim szerint csak azért se kellene velük egyetértenem.
Valamikor az átkosban amikor még fax se volt ilyen masinával másoltuk amit sokszorosítani kellett. Természetesen volt indigó – fogadjunk, sokan már ezt se...
§ Partnerségi együttműködésről szóló megállapodást írt alá Magyarország Kormánya és a Magyar Telekom § A Kormány és a piacvezető telekommunikációs vállalatcsoport hosszú...
Igazából most jött el a mezőcsáti strandfürdő legideálisabb szezonja. Tessék elképzelni, hogy milyen kellemes lehet a szabadban, nyakig ejtőzni egy melegtől párolgó medencében....
A Digital Hungary által szervezett Digital Marketing Forum 2025-ös rendezvénye az ország legnagyobb marketing szakmai rendezvénye, amelynek keretében odaítélik a Városmarketing...
Kevesen tudják, hogy a nyolcvanas években a Miskolci Közúti Igazgatóság kocsijainak nagyrészében már volt rádiótelefon. Várföldi Mihály barátom – sajnos évtizedek óta semmit...
Gyártásra és logisztikai tevékenységre alkalmas csarnokot építenek a Déli Tudományos és Technológiai Parkban. A földterület adásvételi szerződését csütörtökön írták alá a felek, a...
FOKOZOTT ELLENŐRZÉS 2023. 09. 27., sze – 11:06 Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányság A rendőr-főkapitányság vezetője fokozott ellenőrzést rendelt el 2023. szeptember 29-én 17...
Pusztai László a hardverben sem ismer tréfát „Az információ drága, de hülyének lenni sem olcsó… Helló bazmegye” Ez a lenyűgöző szlogen az Északhírnök című egyszerre zavarba...
Szeretnék megvilágosodni,de nem megy. Be vagyunk kerítve, délen végig a határ mentén száz kilométereken át húzódik a drótakadály. Több milliárd forintért, a mi...
Édesapánk, Csiszárik János görög katolikus főesperes 65 év papi szolgálatáért és kedves szüleink házasságkötésének 65. évfordulóján hálás szívvel mondunk köszönetet. A gyermekkor minden...
Schwezoff Dávid vagy Csereklye Viktor – olyan mint valami kitalált nevek közszereplővé avanzsált. Ez persze nem azt jelenti, hogy bármit írhatunk állíthatunk róla...
Mennyi finomságot kell ebből magunkba gyömöszölni, hogy esélyünk legyen egy Mercedest nyerni. Egy újat. Amit a gyártó azok között sorsolt ki, akik vették...
Mai nap vendégünk Kuttor Dániel, a Miskolci Egyetem oktatója, a Konfuciusz Intézet társigazgatója és Miskolc és az EU kapcsolatát elemezzük. Nagy Attila...
A Miskolc-Belvárosi Görög Katolikus Egyházközösség és a Doni Bajtársi Szövetség Miskolci Csoportja szeretettel meghívja a II. világháború bombatámadásainak miskolci áldozataira való emlékezésre 2017....