Sajópetriben épülhet az új repülőtér – Király Károly nagy terve  – helikopterezés harminc millióért

A sztori nem most keződött. Már régóta tudjuk, hogy nagy Miskolc terjeszkedik, s a mostani gyepes felszállópályára többen is szemet vetettek. Folyamatosan lecsípkedtek belőle így egy igazi reptérfejlesztésre már nincs elegendő hely. Egyébként Miskolcnak tulajdonrésze van a mezőkövesdi volt katonai repülőtérben. Sokáig rebesgették, hogy a régió összefogásával egy olyan bázist építenek ott, amelyről nemcsak személy, hanem teherszállítást is lehet folytatni. Emlékszem korábban a helyi külföldi beruházók az autópályát hiányolták mostanában meg a légi összekötetést Nyugat Európával. Érthető, nem ritkaság, hogy  a külföldi befektetők saját gépükkel jönnénnek Miskolcra körülnézni, felmérni egy majdani beruházás körülményeit. Ha a mezőkövesdi projekt  megvalósulna – a debreceni versenytársak nem akadályoznák, akkor a Miskolctól húsz percre lévő légi bázis csábító lenne a külföldi üzletembereknek. A Liszt Ferenc tériről se tudnának ennyi idő alatt eljutni Budapest belvárosába. Különben a témához kapcsolódóan jut eszembe, hogy találtak egy harminc millió forintos helikopteres utazási számlát a miskolci városházán.  Csámcsogtunk is rajta egy ideig, annyit sikerült kideríteni, hogy a BMV gyár küldötteit reptették Miskolc felett. Bizonyára minden üzlet előkészítése kockázattal jár, de a hozzáértők szerint ez a sétarepülés amihez semmilyen leírás dokumentáció nem maradt meg nagy drága.  Igazi luxusút lehetett. Ki tudja , ki mikor kik voltak ezen a túrán?

A  jelenlegi miskolci reptér költözni kényszerül, mert ipari park épül a helyén így kezdődik a mindenütt megjelent hír.

Repülőteret építene a Miskolc közeli Sajópetriben Király Károly. A Kaisair Craft, amelynek ő tulajdonosa, jelenleg a miskolci reptéren működik, többek között sétarepüléseket szerveznek és pilótákat képeznek. Csakhogy a repülőtér helyén ipari park épül, így annak költöznie kell.

Az új repülőtér egyrészt pályázati pénzekből, másrészt külföldi befektetők forrásaiból épülne, s az építkezés a tervek szerint ősszel már el is kezdődhetne. A pályaépítés az időjárástól függően 30-60 napig tart, a csarnok felhúzása úgyszintén.

A céljuk, hogy a miskolci sportrepülés megmaradjon, helyet biztosítsanak számukra, s a tervek szerint a pilótaképzés mellett kisrepülőket is gyártanának majd.