Elmaradott ipse vagyok, aki nem halad a korral, mert minden rezsimet, számlámat az interneten fizetem, nem úgy, mint más normális emberek, akik szépen sárga és fehér csekkekkel sorban álldogálnak a postán. Módszerem idáig működött is, mígnem bejött a krakk: Az ELMŰ-ÉMÁSZ szerződést bontott a dijnet.hu oldallal, itt nem lehet fizetni már az elhasznált villanyért, majd kiderült, neten máshol se…
Még mindig nem tudom kifizetni az ELMÜ számlámat, annyira primitív, amatőr, kezelhetetlen az ELMÜ honlapja, másfél év alatt eljutottam odáig, (havonta 2szer próbálkoztam, mindig jól berágtam) hogy sikerült beregisztrálni, csak éppen nem enged belépni a rendszer. A Don Pepe pizzéria honlapja is profibb, mert ott a készítőknek sikerült elkészíteni a regisztrációt és sikeresen összekötni adatbázissal és minő csoda: oda felhasználónévvel és jelszóval még be is lehet lépni!!! Sőt: személy szerint üdvözölnek, ott van mit rendeltem legutóbb, stb.
Az ELMŰ-ÉMÁSZ? Nos. Azon gondolkodom mint számláit neten fizető elmaradott ipse, hogy egy jó kis fogyasztóvédelmis bejelentést megérdemelnek ezek a nyüzügék, ha már nem rúgták ki a teljes IT (ájtí) osztályukat igazgatójukkal kezdve. Itt ajánlom fel, hogy ingyen (!) elkészítem nekik normálisan ezt a két modult, ha már képtelenek voltak rá egy ekkora cégnél. Mert így jönnek és a végén lekapcsolnak Paksról és nem lesz villanyom. Amikor pedig lesz, majd jó pénzért kötik vissza.
„Emailben ijesztgeti az ELMŰ azokat az ügyfeleket, akik január 15-e után is a Díjnetnek adott megbízási szerződéssel, a Díjneten keresztül fizetnék be a számlájukat. Azt írják, megdöbbenéssel értesültek a Díjnet megoldásáról, és ha valaki ezt használva fizeti be a számláját, nem tudnak semmit garantálni.” – írja az index.hu, annak kapcsán, hogy az áramszolgáltató szétküldte, többek közt nekem is e-mailjeit, az alábbi szöveggel, miután a díjnet.hu a dolgok egyszerűsítése érdekében szintén elektronikus levélben felajánlotta, átsegít a fentebb említett regisztrációs primitívségeken:
„Mint arról korábban tájékoztattuk, 2014. január 15. után az Ön áramszámláinak elektronikus bemutatása és a számlakiegyenlítése kizárólag az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport Online ügyfélszolgálati felületén lesznek elérhetőek. A 2014. január 15-ét követően kiállításra kerülő villamosenergia számláit már nem áll módunkban a közvetítő elektronikusszámla-szolgáltatók felületén bemutatni. Az elmúlt napokban megdöbbenéssel értesültünk arról, hogy a Díjnet Zrt. e-mailben tájékoztatta Önöket a Társaságcsoportunk által kibocsátott elektronikus számlák felületükön történő jövőbeni, ismételt megjelenéséről és kiegyenlítési lehetőségéről.Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a folyamat előzetesen nem került egyeztetésre, így ezért a megoldásért az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport nem tud garanciát vállalni.”
Ez mind okés, de ettől még mindig nem tudom kifizetni a villanyszámlát, mi több: szánalmas felületükön csak akkor tudok sárga csekket kérni, ha belépek a rendszerbe, ami ugyebár nem lehetséges. Nekem. Négy hónappal programozó diplomám megszerzése előtt. A hiba bennem lehet, oprendszerem a legújabb windows 8.1 a legújabb böngészőkkel, naprakész szoftverekkel. Nem megy. Egyszerűen nem.
Mégegyszer: ingyen (!) elkészítem nekik normálisan ezt a két modult, ha már képtelenek voltak rá egy ekkora cégnél. Van komplett beléptetőmodulom és fizetési modulom is készen, lehet fizetni ezeken keresztül PayPal-al, Bitcoin-nal (na vajon az meg micsoda kedves ELMŰ-ÉMÁSZ IT ájtí?).
Más megoldást nem látok arra, hogy ne csesszenek ki velem, ha már elfelejtik, ki vagyok én Nekik. Elárulom: Fogyasztó, Ügyfél, Partner, aki fizet hogy tegyék a dolgukat ami nemcsak abból áll, hogy van áram otthon.
Önök, sorstársaim, hogyan oldották meg ezt a szörnyen kétségbeejtő borzadályos fizetni akarok, de nem tudok problémát?