
A Miskolci Szeleta Parkban tartották meg a MIDMAR Kft Turisztikai Szakmai Fórumát, Miskolc 2025-re vonatkozó turisztikai szakmai célkitűzéseit ismertették és bemutatták a turisztikai szakemberek csapatát. A cég ügyvezetője Fekete-Angyal Enikő ismertette a marketing stratégiai irányvonalakat, a viziókat, és a cég misszióját. „Valamiért nem sáfárkodtunk elég jól turisztikai kincseinkkel az elmúlt évtizedben, ezen változtatni fogunk és kiaknázzuk erőforrásainkat a turisztika terén, hogy Miskolc marketingje, megbecsültsége erősödjön” – emelte ki előadásában Fekete-Angyal Enikő, majd hozzátette: teljes körű desztináció-menedzsment kialakításán dolgoznak, hogy élményközpontú legyen az ideérkező vendégek itt-tartózkodása. Cél továbbá a korszerű digitális platform létrehozása a helyi vállalkozásokkal és a városvezetéssel közösen.
Ezt követően Martini Emil a Miskolci Fürdők vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a Barlangfürdőt nyár elején már nagy valószínűséggel látogathatják a miskolci lakosok és a Miskolcra látogató turisták, júniusig azonban sok munka van, többek között a teljes villamos hálózatot ki kell cserélni. Azonban addig is az Ellipsum Élmény és Strandfürdő zavartalanul működik, ahova belföldi és külföldi vendégeket is várnak, illetve visszaadják a Selyemréti Strandfürdőt is a város lakóinak, felújított, modern közegben lehet majd a fürdőt igénybevenni a csobbani, úszni vágyó látogatóknak.
Radnai Erika a Miskolci Nemzeti Színház művészeti főtitkára elmondta, hogy a több mint 200 éves miskolci kőszínház történelmi és kulturális örökségén keresztül szeretnék erősíteni a város marketingjét és imidzsét, emiatt jó kapcsolatot ápolnak a városvezetéssel és az önkormányzattal, hiszen Miskolc „szívcsakrája” a színházunk.
Csordás László, a Miskolc ZOO Állatkert és Kultúrpark ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az állatkert adottságai jelenleg kívül esnek az ismert magyar turisztikai attrakciók körén, szeretnének ezen javítani. Nem lényegtelen, hogy Miskolcon sokféle tájelem megjelenik, síkság és a Bükk hegység révén hegyvidék is jellemzi városunkat- emelte ki az íállatkert igazgatója.
Nagy Júlia fenntartható turisztikai szakértő szerint fontos a fenntartható és okos desztinációmenedzsment, valamint arról is szólt, hogy hamarosan megújul a hellomiskolc.hu weboldala és a Miskolc Pass is újragondolásra kerül.

Professzor Dr. Piskóti István a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet igazgatója elmondta, hogy a 21. században a turistáknak már elvárásaik vannak egy utazást illetően, előre megtervezik azt, emiatt fontos a TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment) vagyis a városmarketing és a városfejlesztés, emiatt komoly és működő együttműködésre van szükség a Miskolci Egytem és a városvezetés között. Új alapokra kell helyezni városunk turizmusát-hangsúlyozta Prof. Dr. Piskóti István.
A Miskolci Zsidó Hitközség főrabbija Markovics Zsolt javaslatot tett arra, hogy Miskolc város erősítse az ide irányuló vallásturizmust, beleértve a 2,5 éve megnyílt, a Déryné utcában található Miskolci Zsidó Múzeum ismertségének, látogatószámának növelésését.
Szöveg és fotó: Búzafalvi Tamás
