Egy kis pletyka. Autósoknak. Szóval a kiszivárgott információk szerint a mostani új traffipaxok tesztje során annyi hiányosság merült fel, hogy megfontolják a készülékek átvételét. Amit nekem sikerült megtudnom – hogy az amerikai frekvenciára álltak át, ugrókódos rendszerben és a berendezés rendszám felismerő szoftvere nem tökéletes. Magyarul sz@r. Nekünk szólva tehát jó lenne. Csak hát ha a rendőrség ezt nem tudja használni akkor visszatérhetnek a régi készülékekhez amelyekből bőven van raktáron. S, hogy mikor milyet használnak vesznek az ugye üzlet. Ha meg biznisz akkor gondolhatják, hogy e körül is folyik a konkurensek háborúja.
Különben ha valaki, akkor én mélységesen ellene vagyok gyorshajtóknak. Értem, tudom, ha van egy jó márkám azt meg kell mutatni a világnak, hogy gyorsabban száguldok mint a többiek. Általában erre találták ki a traffipax blokkolót ami kivédi a rendőrségi bemérést. Vagy legalábbis előre jelzi. Infó – a mostani amerikai ugrókódos traffi, bár a rendszámot nem ismeri fel már most a tesztelés során kivédhetetlen. Nem blokkol, éppen az ugrókódos technika miatt. Nyugi az elhárítók elhárítása már dolgozik a problémán, ezen a területen nincs behozhatatlan elmaradásunk.
Különben régi vesszőparipám , hogy alapvetően nem is a gyorshajtókkal van a gond. Nem ők okozzák a legtöbb havariát. Hanem az agresszív volánforgatók. Azok akik úgy döngetnek a pályán mintha a bérlettel az egész sztrádát megvették volna. Tolnak, leszorítanak, villognak, dudálnak, integetnek és próbálnak lesöpörni. Miközben ez a fajta agresszió agressziót szül. Bennem is felmegy a pumpa és ha kell mérgemben akár satuzok is egyet, hátha észhez térnek. S a rendőrök éppen ezeket a nyomulós pilótákat nem képesek kiszűrni és egy vezetés lélektani vizsgálatra küldeni. Az ezzel kapcsolatos tudnivalókat meg nem is tanítják és az oktatók se figyelmeztetik a leendő vezetőket, hogy ez nem illik.
Jó kocsim van, nem panaszkodom. Viszont a közelmúltban volt szerencsém egy Suzuki Wagonnal Fótról Miskolcra autózni. Legalább tízszer próbáltak megalázni a pályán mert a teherautók előzésekor csak 120 kilométeres sebességgel haladtam. Az audisok meg a béemvések meg mögöttem izgultak, hogy lekésik a déli gyorsot. Úgy toltak, hogy hallottam a lihegésüket a fülemben.
Akkor ugrott be a nagy ötletem – időnként ezeket Fittispaldikat és mezei forma egyes autósokat be kellene ültetni egy kis pizzás fiatba vagy egy Deavo sparkba. Majd mögéjük állni egy bolgár és egy román kamionost akik éppen nálunk tesztelik a szállítmányt. Mert nem árt egy kis halálközeli élmény mindenkinek aki a közútra merészkedik.