A Nielsen kiskereskedelmi indexe* alapján a Magyarvíz Kft. 14,5 százalékos (literben mért mennyiségi) megoszlásával megelőzte hazai
versenytársait, így a teljes tavalyi évre vonatkozóan elnyerte a piacvezető** címet, a márkák között pedig a Mizse éves szinten a második
helyet foglalta el. A magyar ásványvízpiac a piackutató elemzése szerint 2018-ban (az értékesített darabszámok tekintetében) 4,5
százalékkal nőtt az előző évhez képest; ugyanekkor a Magyarvíz ennek több mint dupláját, közel 10 százalékos növekedést ért el, a
darabszintű eladások terén.
A cég ásványvíz forgalmazóként, a Mizse pedig ismert hazai márkaként, a környezettudatosság érdekében elsőként helyezett el „zöld
üzeneteket” a palackok címkéin, fenntarthatósági projektje keretében. A következő lépés pedig egy olyan környezettanulmány
elkészítése, ami alapján további intézkedéseket tesznek a még zöldebb működés céljából.
A Nielsen piackutató kiskereskedelmi felmérése* értelmében a hazai ásványvízpiac az eladott palackadatok szerint 2018-ban 4,5 százalékkal
(765,3 millió darabra) nőtt, míg a Magyarvíz Kft. 103,4 millió darab értékesítésével 9,8 százalékos növekedést ért el 2017-hez képest.
Ezt a piaci érték feletti eredményt elsősorban a Primavera 13,6 és a zászlóshajó Mizse palackok 10,9 százalékos eladásnövekedései adták.
Tavaly a literben számolt, átlagos ásványvízpiac-növekedés 3,3 százalék volt, míg a társaság ennek háromszorosát érte el – ebből a
Mizse 11,4, a Primavera pedig 14,8 százalékot bővült – 2017-hez mérten.
A Magyarvíz Kft. saját adatai [amelyben a piackutatóhoz képest többek között a kis- és nagykereskedelemben forgalmazott mennyiségi számaik
is szerepelnek] kimutatták, hogy 2018-ban 249,2 millió palackot értékesítettek – és ebből csak a Mizse 115,2 millió darabot tett ki. Ez
összesen 13,6 százalékkal volt több, mint a megelőző évben. A márkák között a Mizse – eladott darabszámának 14 százalékos
növekedése révén is – ezüstérmes lett a hazai ásványvízpiacon. (További főbb brandjeik közül a Primavera 20, a Zafír 8 százalékot
nőtt.) A Magyarvíz Kft. 2018 év végére összesen 8,878 milliárd forint nettó árbevételt könyvelt el, ami a terveiknek megfelelően 21
százalék volt, mint az előző év során.
„A tavalyi évünk rendkívül jól zárult: az ásványvízpiacon első lett a Magyarvíz, amit literben vizsgálva az ásványvíz szövetség***
is kimutatott. Úgy vélem, hosszú évek elkötelezett és kitartó munkájának köszönhetően válhattunk piacvezetővé, amelyre eddig pusztán
egy-egy hónapban vagy negyedévben lehettünk büszkék. Mindemellett a kapacitásbővítések, a folyamatos innováció, valamint a szakmai és
fogyasztói elismerésekben gazdag termékeink hozták meg ezt a sikert számunkra” – mondta Balog Zoltán kereskedelmi igazgató. Majd a saját
palackeladási adataikat említve hozzátette: vezető pozíciójukat az idei első két hónapban is megerősítették, mely szerint januárban 14,
februárban pedig várakozáson felül, 17 százalékkal teljesítették túl az előző év azonos időszakában elért értékesítésüket.
„A környezetkímélés, a fenntarthatóság egy hosszú távú, belső és külső munka, és mi ebbe a sokrétű, átfogó feladatba vágtunk bele
az idei évtől. A környezettudatosság mára valóban a hétköznapjaink részévé vált, s mivel mi is „természetes terméket” állítunk elő,
így ez a téma még fontosabb számunkra vállalatként és magánemberként egyaránt. A Mizse márka a családok vize is, így részünkről még
nagyobb odafigyelést igényel, illetve az edukáció is kiemelt szerepet kap a márkánál” – emelte ki a kereskedelmi igazgató. A Magyarvíz
Kft. a kampány részeként egyértelmű és praktikus tanácsokkal látja el a fogyasztókat, a honlapon, a facebookon, és Mizse palackokon. A cég
meggyőződése, hogy a komoly környezeti problémák megoldásának kulcsa a tudatos hozzáállás, hiszen a szelektíven visszagyűjtött PET nem
szemét, hanem alapanyag. Az öt „zöld üzenet” pedig: Le a kupakkal! Üresen dobd ki! Taposd laposra! Ne szemetelj, szelektálj! Hasznosítsd
újra! (Bővebben: www.primaveraviz.hu/kornyezetvedelem ( http://www.primaveraviz.hu/kornyezetvedelem ))
A Magyarvíz Kft. 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén. A cég kezdetben döntően
sajátmárkás termékeket állított elő és forgalmazott, mára a Primavera mellett két másik márkát is felépített és sikeresen forgalmaz: a
Mizse (szénsavas, mentes, enyhe, ízesített variációk) és a Zafír ásványvizeket. A folyamatos fejlesztések és bővítések eredményeként
számos szakmai és fogyasztói elismerésben részesültek, mint például a Mizsével a fogyasztók szavazatai alapján 2018-ban ismét elnyerte Az
Év Terméke Díjat, megismételve a 2012-es és 2013-as sikereket. A vállalat kiemelt figyelmet fordít az egészség megőrzése és a sportolás
köré szerveződő megmozdulásokra, ezért természetes ásványvizeivel folyamatosan támogat országos és regionális (pl. futó, triatlon)
rendezvényeket, kosárlabda és kerékpáros szervezeteket, valamint kórházakat és egészségügyi intézményeket. A társaság 2018-as
árbevétele nettó 8,878 milliárd forint volt, ami 368 millió liter – 249,2 millió palack – ásványvizet jelent (saját adatok alapján).